Monday, November 12, 2012
Brasiilia teed, 1 osa.
Ma ei taha öelda, et siin iga päev sajab, vahepeal on ikka kuiva ilma ka, aga esimesed pildid on hallid ja autost välja minnes midagi tilgub krae vahele.
Highway BR-101 Curitiba ja Sao Paulo vahel. Esmapilgul paistab laiuselt nagu Tallinn-Tartu maantee, aga tegemist on kahesuunalise teega, teine suund on kaugel vasakul mäe ja metsa taga. Vihmametsa.
BR-101 kulgeb ranniku lähedal ja teel on pikkust peaaegu 4800 km. Võrdluseks, Tallinnast Gibraltarisse annab Viamichelin 4300 kilomeetrit. Või eesti piires, nagu sõita 13 korda Tallinnast Tartu ja tagasi. Aga Brasiilia on suur riik ja vahemaad on muidugi ka vastavad.
Sõidad ja kui kaarti vaatad, siis nagu polekski liikunud. Ja kogu aeg ju ei sõida ka.
Kiirtee BR-101 on tasuline. Sõiduautol tuleb maksta 1.80 Riali, ehk 0,90 USD (ehk 0,69 EUR). Neid punkte ei ole väga tihti, ikka üle 50 km on vahet, ja summa jalust maha ei võta. Peale sularahas maksmise on ka mingi elektroonse registreerimisega läbisõit võimalik, aga ma pole jõudnud sellesse veel süveneda. Peale selle on teemaks üks hea ja mugav võimalus metallrahast lahti saada.
Ning veel üks oluline asi, vahepeal on asulad, ja teedel on "lamavad politseinikud", nii et vahepeal tuleb kiirus nii 30-40-ni maha võtta.
Teed on korralikult tähistatud, vähemalt suured teed. Pole seda hirmu, et sõidad täie hooga 90 kraadisesse kurvi. Mõiste "täie hooga" tähendab nii 80-ga, sest ega buss palju kiiremini sirgel maal ei liigu. Korraks on võimalik 100 ka kätte saada, aga see on piir. Rohkem lihtsalt ei tule ja enese rahustuseks võib öelda, et polegi vaja, ja pole lubatud ka.
Vahepeal on tee ääres müügipunktid, pead auto kinni ja saad paar-kolm kilo banaane 2 Rialiga.
Müügipunktid on tavaliselt enne või pärast asulaid, ja neid on nii 3-4-5 punkti sajameetriste vahedega. Et esimest nähes hakkad mõtlema, kas osta või mitte, ja siis kolmanda juures pead kinni.
Vähemalt kohalik toodang, enamus kasvab siinsamas tee ääres.
Ülejäänud teeäärne infrastruktuur on üldiselt korralik. Tanklaid on piisavalt, ja enamuses on võimalik süüa ning autot hooldada, alates rehviparandusest kuni keerulisemate elektritöödeni. Ning neis saab ka turvaliselt ööbida.
Näide. Järjekordne hommik. Eelmisel õhtul hakkas juba hämarduma, ning kuna ma ei suutnud leida mingeid andmeid Sao Paulo linnas asuvate kämpingute või caravan-parkide kohta, siis jäin suure tee äärde tanklasse ööbima.
Sao Paulo. Linnaliiklusest eriti pilte ei ole, sest enamus tähelepanu läks sõitmisele, teiste liiklejate ja GPS-i jälgimisele. Mul on paar korda juhtunud, et haarad kaamera ja siis ilmub teele järsku "lamab politseinik" ja asi võib halvasti lõppeda.
Üks tüüpiline linnapilt, foori taga rohelist tuld oodates on teel järjekordne zonglöör, sedapuhku üherattalise jalgrattaga. Respect.
Jätkub, tegin jälle pika postituse pooleks, muidu oleks jäänudki ootama üleslaadimist.
Kohe tuleb teine osa, st peaks tulema.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment