Thursday, January 24, 2013
Peninsula Valdes
706 päev.
Balneario El Condor.
Siin asub Patagoonia üks vanimaid tuletorne.
Faro Rio Negro on ehitatud 1887 aastal. Ja kohe siinsamas on üks maailma suurimaid papakoide kolooniaid.
Ookeani äär meenutab veidi meie pankrannikut.
Ja sama hästi võib öelda, et meenutab sveitsi juustu.
Peatuspaik.
Peninsula Valdez on kategoorias "Must See". Terve poolsaar on kaitseala.
Koht kuulub UNESCO maailmapärandi nimistusse 1999 aastast.
Veidi maad peaväravast edasi asub turismiinfo, siit saab tasuta piirkonna kaardi, ja kasulikku infot, et näiteks pingviine on kõige parem külastada Caleta Valdezes kella kahe ajal ja merelõvid on vähem kui tunniajase sõidu kaugusel põhja pool, ja nende külastamiseks on parim aeg kella nelja ajal.
Pingviinid olid külastajate ja pildistajatega harjunud.
Valdezi poolsaarel asuvas Puento Piramidesi linnas on üks tänav, alla tuhande kohaliku elaniku, ja hästi suur ja rahvarohke Municipal Camping.
Küsitakse, et kas ma soovin elektrit ka kasutada,ja jaatava vastuse peale hakkab töötaja liivast maapinda kraapima, ning veidi aja pärast leitakse üles elektrijuhe.
Ja veel ...
Bird Island.
Jätkub....
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
8 comments:
Tere Tarmo, olen su blogi kõik läbi lugenud ja sirvin seda suht igapäevaselt ja elan täiega sinule kaasa. Jätka samas vaimus. Samas tahtsin küsida, et kas sa ei tahaks kirjutada koos piltidega väikest blogipostitust enda autost ja selle sisemusest täpsemalt. Mis seal on ja miks just nii ja naa. Tehniline pool tundub väga huvitav. Edu edaspidiseks!
Mõnes mõttes on see nagu oma kodu piltide üleslaadimine internetis. Eks see ole privaatsuse ja selle tunnetamise, tajumise küsimus. Ja samas turvalisuse ka.
Küll aga oleks huvitav lugeda selle bussi ja bussi-elu kohta nii öelda praktilise poole pealt. Mul on kavas autoga pikemale reisile minna ja sellega seonduvalt on auto modifitseerimise ja kasutamise temaatika väga teretulnud.
Tervitused Eestimaalt!
Nagu ma aru saan, siis marsruut Sul päris täpselt paigas ei ole, nii et jooksvalt saab põnevaid kohti külastada. Kust sa reisides Sind huvitavate kohtade kohta infot saad?
Henry - auto sisemuse kohta ei ole teadlikult pilte, ja nagu järgmine kommenteerija õigesti ära tabas, ongi tegemist põhiliselt turvaküsimusega.
Ma olen kohanud viimaste aastate jooksul suhteliselt palju autoga reisijaid, ja kui auto väljaspoolt pildistamist ei keelata, siis enamasti pannakse selleks momendiks uksed kinni ja seestpoolt pildistamist üldiselt ei soovita. Magamisruum on ikkagi privaatne ruum.
Modifitseerimise ja kasutamise teema - uhh! See on üks pikk teema, hea tava näeb ette, et niisuguse reisiblogi esilehel on link "Auto ja selle ettevalmistamine" või midagi analoogset, ja seal on väga detailne ja põhjalik jutt. Ma olen paar korda analoogilise jutu alustanud, aga see on jälle pooleli jäänud, sest muud asjad tulevad peale.
Osa infot auto ettevalmistamise kohta on mitmetes postitustes laiali, aga ma üritan selle kõik aja jooksul kuidagi kokku koguda ja tervikuks siduda. KKK on samuti tegemata.
Väga lühidalt bussi-elu praktilisi soovitusi pikemaks reisiks. Mõiste "pikem reis" käib reisi kohta, mis kestab ikka üle 3-4 kuu.
Enne, kui hakata midagi bussi sisse ehitama, tuleks üle vaadata reisi auto tehniline seisukord. Sest kui Eestis on peaaegu igal pool probleemide tekkimisel võimalik võtta telefon ja kutsuda kohale autoabi või puksiirteenus, siis väljaspool Euroopat on piirkondi, kus pole mingit asustust sadade kilomeetrite ulatuses (Lääne-Sahara, Põhja-Sudaan, Patagoonia). Ja kui seal midagi juhtub, siis on hea, kui oma jõud ja mõistus ja oskused käivad autost üle. St autot tuleb tunda.
Kui on plaanis minna autoga, mida igapäevaselt ei kasuta, siis soovitaks hakata seda igapäevaselt kasutama, et kõrv tunneks kohe ära iga vale hääle (kolina).
Edasi, viia auto mõnda ülevaatuspunkti, ja et spetsialistid vaataksid, mis tuleb kohe ära vahetada ja mis võiks samuti olla vahetatud, ja siis siis vahetada niipalju, kui võimalik. (Minimaalselt - pidurivoolikud ja piduriklotsid, vajadusel piduritorud, mootoririhm, generaatoririhm, sidurikomplekt, alla uued rehvid (ja uus varurehv ka)).
Ja kui auto mark ei ole külastatavas piirkonnas väga levinud, siis võiks mõned kallimad varuosad samuti kaasas olla (mul on näiteks kaasas testitud ja töökorras generaator ja kõrgsurvepump (pump maksis paar aastat tagasi 3000 krooni ehk siis 200 Euri).
Ülaltoodud jutt kehtib juhul, kui minna kasutatud autoga. Alternatiiv on minna uue või vähesõitnud autoga, aga see on mulle täiesti võõras teema, ja ma ei ole sel teemal kompetentne kirjutama.
Ingmar -
Infoallikas nr.1 on internet:
Teiste reisijate blogid,
Foorumid:
www.horizonsunlimited.com
http://www.lonelyplanet.com/thorntree/
http://expeditionportal.com/forum/
http://advrider.com/forums/
meie trip.ee muidugi !!
wikitravel
Arvutis on wikipedia offline versioon (WikiTaxi, mis on kahjuks ilma piltideta, aga on niigi 14,5 GB.)
Paberraamatutest: Iga külastatava piirkonna või riigi kohta kas vastav Lonely Planet, Rough Guide või Bradt Guide.
Või siis DK Eyewitness Travel Guide (Praegu on kaasas ja kasutusel Argentina, Brasiilia ja Peruu), aga ainult nendest jääb väheks.
Põhja Aafrikas olid asendamatud Chris Scotti "Sahara Overland" ja "Morocco Overland".
Üldiselt ma eelistan paberraamatut pdf-ile. Ja paberkaardid on samuti hindamatud, kui on vaja suures plaanis ülevaadet.
Siis Tripadvisor ja sealt "things to do"
Mõned nutitelefoni asukohapõhised ja offlines töötavad appid, näiteks Triposo.
Peale interneti on veel mõned infoallikad:
1. Siin Lõuna-Ameerikas on väga head kohalikud turismiinfo punktid.
2. Teised reisil kohatud samasugused ja samas piirkonnas seiklevad automatkajad, ja nende muljed ja soovitused. Ning paljudel ei ole kodulehte või blogi, sest blogi kirjutamine osutus oodatust mahukamaks ettevõtmiseks. Ja mitmed kasutavad blogi alternatiivina FB-d, et oma tutvusringkonda informeerida või vähemalt pilte välja panna.
3.Ja muidugi kohalikud elanikud.
Kas vahetatavate juppide nimekirja võiks lisada ka rattalaagrid? Ma mõtlen, et lähtuda sellest, et kui midagi peaks juhtuma, siis vähemasti saab köie otsas kuskile ära lohistada või lükata.. näiteks?
Üks tagumine rattalaager on nüüd varuks. Ja üldiselt on mõte osta esimesed ka tagavaraks, mis sest, et üks esimestest vahetati 3 kuud tagasi Uruguais. Korralikult paigaldatud laager peaks ikka vastu pidama.
Post a Comment