Tuesday, May 14, 2013
Tehniline, kardaan, 2 osa.
815 päev,
Reisi algusest 90 690 km
Pichilemu, Tšiili.
Hommikul sõitsin kõigepealt tuttavasse töökotta, aga töökoda oli suletud. Seejärel edasi varuosade kauplusesse, et ehk saab nende kaudu mehaanikuga ühendust. Ühendust sai, aga meeest ei pidavat täna linnas olema. Järgmine veerandtund kulus selgitamiseks, et miks on vaja leida järgmine hea spetsialist ja kardaani veel keevitada. Iseenesest on ju väga lihtne, et see kardaani keskel olev auk peab olema suletud, aga proovi sa seda hispaania keeles öelda. Ei hakka ju kardaani ainult sellepärast maha kiskuma, et korraks ette näidata. Proovisin hommikul google.translate abil vastavaid lauseid tõlkida, aga tulemus sarnanes rohkem Kevin Pruuniksi kirjadele.
Lõpuks sain müüjannad niikaugele, et nad leidsid riiulist sarnase detaili, mille peal oli juba lihtsam näidata, et see keskmine auk peab olema kinni.
Päev oli päästetud. Lugu jätkus järgmises töökojas, kus oli vaja uuesti otsast peale seletada, et mis on ikkagi vaja teha.
Seekord oli lihtsam oli ronida keset tänavat auto alla ja kardaan maha keerata. Nüüd oli see juba minutite küsimus, eks harjutamine teeb meistriks. Ikkagi 4 mutrit lahti keerata.
Eileõhtune ajutine lahendus, et õli välja ei voolaks.
Kui kardaan oli maha keeratud, siis polnud üldse enam mingit selgitamist vaja, mehed said kohe asjale pihta. Veidi aja pärast leiti toorik, millest hakati vajalikku korki tegema.
Tooriku keskel olev auk keevitati kinni.
Lihviti siledamaks.
Keevitati õigesse kohta.
Ja kardaanirist pandi tagasi. Tagumise risti määrimise käigus selgus, et kindlam on ka see ära vahetada, ja nii läkski. Pole vaja oodata, et asjad vales kohas ja valel ajal ribadeks lendavad. Üksjagu liikumist on ju veel ees.
Kõik see kardaaniristidega tegelemine näitas, et siin osatakse hoolikat ja korralikku tööd teha, ja mulle tundus, et need mehed võivad veel ühe väga olulise ja ülimalt vastutusrikka töö ära teha – mootori hammasrihma vahetuse, aeg oli juba sealmaal. Ikkagi 90 tuh sõidetud, ja sellel mootoril lõpeb hammasrihma purunemine hoopis kurvemate tagajärgedega, kui näiteks 85kW Opel Omegal (Omegal ei juhtu midagi, pane uus rihm ja sõida edasi, testitud.).
Esialgne variant oli lasta see töö ära teha Santiago Mazda esinduses, aga tavaliselt nad esindustes ei taha, et keegi kogu aeg auto kõrval passib ja pidevalt pildistab. Väiksemates töökodades seda muret üldjuhul ei ole.
Töö algus.
Rihm ja pinguti olid mul omal kaasas.
Mõned poldid ei tahtnud alguses lahti tulla, aga puruks neid ei keeratud. Tegeleti ja kuumutati mõnda kohta niikaua, kuni poldid olid lõpuks lahti. Tegelikult läks paar kuuskantvõtit ikka katki ka.
Töökoda suures plaanis
Siin kuumutamisest ei piisanud.
Edasi juhtus veel üks huvitav olukord.
Selgub, et originaal pinguti ovaalne auk on liiga väike, ja vastav polt sealt läbi ei mahu. Siin ülal on originaal.
See on vana pinguti ühelt poolt.
Ja teiselt poolt. Jäljed reedavad, et ka sellel detailil on auku suuremaks puuritud. Ise nagu ei mäleta.
Lõpuks on rihm peal, ja “märgid” on vaja paika seada.
Järgnevalt pandi tagasi kõik, mis enne lahti keeratud, midagi silmaga nähtavat üle ei jäänud. Sisetunne ei petnud, selles töökojas tehti tõepoolest korralikku tööd.
Buss läks käima poolest pöördest, nagu diislile kohane, ja tõi mind tagasi ööbimispaika, väljas oli juba pimedaks läinud.
Jätkub ...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment