Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Friday, October 18, 2013

Prantsuse Guajaana


13.10.2013 – 15.10.2013
Reisi algusest 106923 km
Teekond: Paramaribo – Albina – St.Laurent  Du Moroni – Mana – Aouara (226 km).

Hommikul sõidame prantsuse poole asja uurima, sest neid ülesõitu soovijaid on veel. Aleksey ja Dawen reisivad juba aasta otsa väikese Peugeot kaubikuga mööda Lõuna-Ameerikat. Kohapeal, selgub et mingit eriluba selle väikese pargase jaoks pole kusagilt võtta, ja tegelikult polegi seda vaja. Tolli sõnul on vaja oma pass ja auto pass ja kindlustus. Ja ongi peaaegu kõik, aga kuna ülevedu jääb esmaspäevaks, ja esmaspäeval on siin teine vahetus, siis soovitatakse esmaspäeval enne ülevedu dokumendid ka teisele vahetusele ette näidata. Et oleks kindlam.

Esmaspäeval näitame uutele meestele paberid ette, ja ka nemad kinnitavad, et igaüks võib üle jõe sõita, millega tahab, ja muidugi omal vastutusel. St kui see parv põhja läheb, siis nagu pole mõtet kedagi teist peale iseenda süüdistada. Iseenesest mõistlik suhtumine, pole mõtetut ülereguleerimist ja igaüks vastutab ise oma tegude eest. Ja veel öeldakse, et kui te siia maabuda ei saa ja maabute kusagil mujal, siis tuleb ikkagi mööda teed siia sõita ja paberid ette näidata.
   
DSC07707
Vormistame sõidukid Surinamest välja, mis tähendab, et tollimees võtab ajutise sisseveo paberid ära. Ja piirivalve lisab passi veel ühe templi.

DSC07713
Seejärel läheb tund aega, kuni “praam” saabub, ja Peugeot kui väiksem ja kergem auto läheb esimesena reisile.

DSC07715

DSC07720
Ootan, ootan, ootan. Praami ei paista, pikka aega, aga lõpuks on ta tagasi, ja sõidan bussiga tagurpidi praamile.

DSC07728
Mitme mehega lükatakse praam kaldast eemale, ja sõit võib alata.






DSC07734
 Jõeületus võtab aega pool tundi, teisel pool on piirivalves jälle uus vahetus, näitan ette oma passi, ja autopaberid. Ehkki tegemist on Euroopa liiduga, lisandub passi Prantsuse Guajaanasse sisenemise tempel. Autoga läheb lihtsamalt, sest auto on Eesti registris ja seega pole sellele vaja mingit sissevedu vormistada. Korraks vaadatakse rohelist kaarti ja ongi kõik. Sõida aga edasi.

Prantsuse Guajaana on prantsuse meretagune piirkond ja ta on pindalalt suurim Prantsuse departemang. pindala on 86 tuh/km, ja elanikke on 236 tuhat.

Autodel on prantsuse numbrimärgid, ja kauplustes kehtib euro. Hinnad on natuke kallimad, kui Euroopas, vähemalt esmapilgul. Bensiiniliiter on 1,7 Eur ja diisel üle 1,5 Euri.

DSC07741
Prantsuse Guajaana piiripunkt kaugemalt.

DSC07785
Uus riik ja uued maakaardid. Parempoolne kaart “Surinam ja French Guiana” oli müügil Paramaribos, ja vasakpoolse turistikaardi sain piirilt.

DSC07744
Kell on juba piisavalt õhtune, nii et pikka sõitu pole mõtet ette võtta, ookeani äärde on paarkümmend kilomeetrit.

DSC07748
Õhtune peatuspaik, vaikne ja rahulik. Ookeani vesi on soe nagu supp, ei mingit karastavat jahedust. Aga koos pimedusega saabuvad verejanulised sääsed, kes hammustavad läbi riiete, hea seegi, et siin piirkonnas pole malaariat. 

DSC07749
Rand, esmapilgul oleks nagu Eesti rand, ja siis nagu ei ole ka. Kaldal kasvavad palmid.

DSC07756
Linnud on samuti erinevad.

DSC07758

DSC07765
Tallinna kilu asemel on kaldaliival hoopis kummaline lapik railaadne kala

DSC07773
Või ümmargune.

DSC07775

DSC07807

DSC07809

DSC07825
Kourou.

DSC07834
Ööbimispaik kaldaäärse hotelli parklas. Turvaline ja valgustatud, muu olme on null.

DSC07829
Jätkub.

No comments: