Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Wednesday, October 2, 2013

Teekond Georgetowni


26.09.2013 – 27.09.2013
Teekond: Lethem – Kurupukari - Linden – Georgetown (531 km)
Riik: Guyana

Lethem_Linden_Road_DSC06542
Vihmametsa asemel on vaheldusena kahel pool teed ehtne savann.



Lethem_Linden_Road_DSC06546
Termiitide pesa.

Lethem_Linden_Road_DSC06549

Lethem_Linden_Road_DSC06552
Tee on tolmav, keskmiselt auklik ja parasjagu treppi sõidetud. Aga kuiv, ja see on oluline. Kui vastutulevate autode järgi ennustada, siis peaks tee olema Toyota minibussiga läbitav, mis on esimene hea näitaja.

Lethem_Linden_Road_DSC06554
Vahepeal on jälle meeldetuletus, et tuleb sõita vasakul teepoolel. Praktikas sõidetakse vähem auklikul teepoolel.

Lethem_Linden_Road_DSC06563
Ja suure auto järgi saab oletada, et sillad on samuti tugevamad.

Lethem_Linden_Road_DSC06564
Pärast suure auto möödumist on õigem oodata, sest muidu pole midagi näha, mis ees toimub. Pärast tolmu vähenemist tuleb teine suur veok, ja kõik kordub, ja siis veel üks. Minuti pärast saab aknad jälle lahti teha, sest väljas on juba hommikul üle 30-ne soojakraadi ja sees kisub ka saunaks, kui kasvõi korraks aknad kinni panna.

Lethem_Linden_Road_DSC06577

Lethem_Linden_Road_DSC06582

Lethem_Linden_Road_DSC06591

Lethem_Linden_Road_DSC06592

Lethem_Linden_Road_DSC06594
Kuivaga on tee ok, aga vihmaperioodil??

Lethem_Linden_Road_DSC06599

Lethem_Linden_Road_DSC06601
Mõnes kohas on tavalisest suurem auk.

Lethem_Linden_Road_DSC06607

Lethem_Linden_Road_DSC06609

Lethem_Linden_Road_DSC06621

Lethem_Linden_Road_DSC06630

Lethem_Linden_Road_DSC06636
Järgmine plaaniväline peatus, siin parandatakse silda ja aega läheb nii pool tundi. Kuni sild jälle sõidukõlbulikuks saab.

Lethem_Linden_Road_DSC06640
Seejärel öeldi, et sõida, sest enamus laudu on paigas, ja rohkem pole vaja siin oodata.

Lethem_Linden_Road_DSC06642
Paljud väiksemad sõidukid on varustatud vintsiga.

Lethem_Linden_Road_DSC06643
Ja tüüpilised veokid. Bedford on muidu igati hea läbivusega, aga miinuseks on, et pärast ongi teed ainult Bedfordiga läbitavad.

Lethem_Linden_Road_DSC06648
Ja ka siin hakkab sadama, aga mitte kauaks, praegu on ikkagi vähem vihmane periood. Poole tunni pärast jääb vihm järele.

Lethem_Linden_Road_DSC06650
Tee on veidi porine, neid kohti on pidevalt, aga kõik on kergelt läbitavad, peaasi, et pole liiga libe ja sõiduk rooli kuulab. 

Lethem_Linden_Road_DSC06653

Lethem_Linden_Road_DSC06662

Lethem_Linden_Road_DSC06666
Tõkkepuu ja kontrollpost. Siin tuleb auto seisma jätta, ja minna tee kõrval asuvasse majakesse oma pabereid ette näitama ja ennast registreerima. Registreeritakse kahe ametniku juures, mõlemas kohas kirjutatakse andmed suurde kaustikusse. Seejärel tullakse kolme mehega autot läbi otsima, kõigepealt uuritakse ja kraabitakse registreerimisnumbrit, vist ehtsuse kontroll.

Järgmisena hakatakse sisemuses midagi otsima. Sees on kõik ülitolmune. Mul on magamisase tolmu eest kinni kaetud, aga madratsi alla vaadatakse vist oma kolm korda. Ja istme taha, jne, jne. Aga midagi nagu ei leita. Küsin lõpuks, et mida nad siis loodavad leida, ja vastus on et “gun”. Mul ei ole püssi ega muud sarnast kraami ja nii ka vastan. Sest Guyana pidi olema “safe”, ja püssi pole vaja. Tundub, et sellest piisab, sest natukese aja pärast saan edasi sõita.

Lethem_Linden_Road_DSC06671
Jõuan Essequibo jõe äärde ja praam on parasjagu teisel pool. Praam kohalekutsumiseks tuleb anda signaali, ja mitu korda.

Lethem_Linden_Road_DSC06669
Ma olin lugenud mitmest kohast, et Kurupukari praamile kohapeal mingeid pileteid ei müüda, vaid pilet tuleb osta Georgetownist. Ja et on ainult edasi-tagasi pilet. Ja ma siis üritasin Lethemis asja enne uurida, sest Kurupukari on ikkagi 200 kilomeetri kaugusel, aga praami kohta ei osatud kusagil midagi öelda.

Tollis veel helistati kuhugi, et täpsemat infot saada, aga ei midagi. Niipalju lohutati, et kui ikka üldse üle ei saa, siis sõida siia tagasi ja hakkame asja uurima. Hea lohutus seegi, aga sõita 200 km ja siis tagasi 200 km ja siis veel 200 km? 

Lethem_Linden_Road_DSC06674

Lethem_Linden_Road_DSC06675
Praktikas lahenes asi nii, et sõitsin tagurpidi praamile, ja kuna keegi piletiostmisest mingit juttu ei teinud, siis ma ei hakanud ise ka midagi torkima. St. piletit on vaja, kui ma kavatsen Georgetownist siiapoole sõita.

Lethem_Linden_Road_DSC06681
Teisel pool jõge on söögikoht, saab jalgu puhata, ja neil pole midagi selle vastu, kui ma siia maja kõrvale ööbima jään.

Lethem_Linden_Road_DSC06679
Öömaja. Pikapeale saab suure tolmu bussist välja, aga see on korraks, sest üks päev sõitu on veel ees.

Lethem_Linden_Road_DSC06684
Hommikul teekond jätkub, siinpool jõge on mets tihedam.

Lethem_Linden_Road_DSC06691

Lethem_Linden_Road_DSC06703
Õnnetus juhtus päev tagasi, ja kohalike sõnul oli juht magama jäänud. Sest siin sõidetakse ka öösel, reisijatevedu käib peaaegu ilma peatusteta.

Lethem_Linden_Road_DSC06702

Lethem_Linden_Road_DSC06721
Mahajäetud ekskavaator peaaegu keset teed.

Lethem_Linden_Road_DSC06733

Lethem_Linden_Road_DSC06736
Mabura. Järgmine politsei kontrollpost, millest ma oleksin esimese hooga mööda sõitnud. Tõkkepuud või nööri ju  ei olnud. Ise ei tule ju eurooplase mõistusega selle peale, et kuskilt külast läbisõidul tuleb ennast politseis registreerida, ja ette näidata kõik piirilt saaadud autodokumendid, ja loomulikult pass.

Lethem_Linden_Road_DSC06740
Vähemalt suured augud on ära parandatud.

Lethem_Linden_Road_DSC06744
Tee läheb laiemaks, keskmine osa on nii auklik ja treppi sõidetud, et uus tee on tekkinud mõlemale poole teetammi kõrvale.

Lethem_Linden_Road_DSC06752

Lethem_Linden_Road_DSC06759
Linden on juba suurem linn ja siit edasi on juba asfalt.

Lethem_Linden_Road_DSC06760
Nii nad siin sõidavad, kastis, ja vahel ka mõne auto katusel.

Enne Georgetowni oli teel veel üks politseikontroll, kinni peeti vist kõik liiklejad, ja jälle oli vaja kõiki dokumente, ning dokumente väga ei vaadatudki, sest peagi läks jutt hoopis teemale, et mingi drink vaja talle anda vms. Niisugune ümbernurgajutt, mille peale näitasin tühja cocapudelt, et näe, oli jah drink, aga nüüd on täitsa otsas, et lihtsalt ei ole. Ja seejärel küsisin oma paberitele näidates konkreetselt, et kas kõik on ok, ja et ma nüüd siis sõidan edasi, kui kõik on ok, ja asi oli selleks korraks lahendatud.

Georgetown_DSC06768
Georgtown.

St George Cathedral, ehitamist alustati 1889, kirik avati 1894 aastal, ning ehitus sai lõplikult valmis 1899 aastal. Katedraal peaks olema maailma kõige kõrgeim puitehitis.

Georgetown_DSC06770
City Hall

Copy/paste Wikipediast: Georgetown City Hall is often described as "the most picturesque structure" and "the most handsome building in Georgetown", as well as "one of the finest examples of Gothic architecture in the Caribbean". In 1995, the Government of Guyana proposed Georgetown City Hall as a UNESCO World Heritage Site. The building currently occupies the status of "tentative listing". Link

Igatahes esmamulje linnast on igati positiivne.

Igapäevaolmest ka paar rida. Bussi sisemus on kaetud paksu punase tolmuga, kaasa arvatud seinad ja lagi. Kulub tunde, ja hulgem vett, et sisemuse saaks veidi puhtamaks. Ja see kinnitab veelkord, et kõik, mis võimalik (toit, riided, varuosad) tuleb hoida tolmukindlates ja tugevates plastmass kastides.

Jätkub.

No comments: