Monday, January 27, 2014
Ajutine lahendus, 2 osa
1073 päev,
Reisi algusest 118 726 km
Salta, Argentina.
Kaks päeva hiljem olen tagasi kaupluses, et kätte saada tellitud “uus-kasutatud” varuosa, aga seekord läheb nii, et müüja räägib kõigepealt pika jutu, mille lühikokkuvõte on, et vajalikku osa siiski ei ole võimalik tellida, kuna Mazda on siinriigis liiga haruldane ja unikaalne.
Ma olin juba arvanud, et võib-olla tuleb valede mõõtmetega osa, või lihtsalt jupp ei ole veel kohal, et tuleb homme, aga seekord siis selge värk, niisugust juppi meil ei ole. Saan tagasi oma ettemaksu, ja jätkan otsinguid.
Sest tänaval on näha igasuguseid erinevaid sõidukeid, ja kuskilt nad ju omale osad saavad.
Deja-vu.
Mõnes varuosadega kaupluses öeldakse kohe, et seda meil pole, ja mõnes teises läheb rohkem aega, ja enamustest kohtadest soovitatakse jälle kuskile mujale kauplusesse minna.
Iseenesest hea ja kasulik jalutuskäik, sest sõita praegu ei saa. Või täpsemini öeldes saaks küll, aga siis tuleks peaaegu iga poe ees uuest auto alla ronida ja kardaan maha keerata ja leti peale tuua, et näidata, missugust osa nüüd vaja on. Lihtsam ja mugavam on kardaan kaenlasse võtta, pole vaja pikalt seletada. Kaalub teine ainult 7 kilo, nii et asi see kõndida.
Kämpingust on varuosadetänavale ainult 2,5 km, ja tagasi sama palju. Hommikul on poed lahti kella 12-ni, siis on vahepeal siesta, sest keskpäeval on palav, nagu saunas, ja õhtul avatakse poed alates kella 16-st.
Lõpuks hakkab olukord lahenema, ühest lammutusest (mis asub hoopis äärelinnas) leian jupi, mis sobib otsapidi käigukasti, ja sellele tuleb nüüd ülejäänud kardaan otsa ehitatada, sest ma ei ole nõus originaali lõhkuma ja lõikama ja keevitama. Parem juba ehitame siin uue, et saab jälle liikuma.
Alumine on originaalkardaan, st originaali pähe ta mulle LAVis müüdi. Üleval on jupp mingi muu auto kardaanist, mille peaks saama uus “veidi vähem ajutine” lahendus, kui juurde keevitada keskmine osa, ja leida vajalike mõõtudega difri külge käiv osa. Lähen tagasi töökotta, ja kuskilt tagaseina riiulitelt leitakse lõpuks enam-vähem sarnane tagumine osa. Aga mitte täpselt sama, kuid poldiaugud klapivad ja nüüd on, millest asja edasi aretada.
Peamine, et tehtav oleks tugev ja vastupidav. Töökojas lubatakse, et esmaspäeva õhtuks on töö tehtud koos kardaani tasakaalustamisega. Eks näeb.
Vahepeal olen pidanud kirjavahetust Eesti Mazda esindusega, ja sealt sain lõpuks vastuse, et vajalikku juppi ei ole ja enam ei saa ka tellida. Vähemalt selge ja konkreetne, ei ole ja tellida ei saa. Eks üritan ise hakkama saada siinpool Atlandi ookeani olevate osadega.
Ja siis hakkab üle pika aja padukat sadama, nii et tänavad ujuvad. Eelmine vihm oli 11 jaanuaril, just Dakari puhkepäeval. Vihm vihmaks, aga tänu vihmale läheb temperatuur jälle normaalsemaks, ja väljas on jälle 20-25, nii et saab edasi elada ja läbi vee kämpingu poole astuda.
Ilmateade ütleb, et järgmine nädal on siin “Tavaline Eestimaa Suvi”.
Praegune peatuspaik. Roheline koormakate kaitseb nii kõrvetava päikese kui ka paduvihma eest.
Kesklinnas asuvast raamatukauplusest leiab huvitavaid ja detailseid kaarte.
Ümberkaudsed mäed.
Jätkub…
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Tere Tarmo!
Leidsin lingi Sinu blogisse Matkaauto.com foorumist. Väga hästi koostatud ja esitatud reisikiri!
Olles ise paljude aastate jooksul üksjagu reisinud ja rännanud, jääb vaid öelda: seigeldes SELLISTES maades, SELLISE tehnikaga(ok, kõik peabki olema võimalikult manuaalne ja sisaldama võimalikult vähe "musti kaste", aga ikkagi...),ÜKSINDA!!!... Minu lugupidamine!
Illar
PS: Loodan, et oled kardaani korda saanud ja peagi on Sinu tegemistele järge oodata.
Tere Illar!
Kardaan on korras, tehti uus, sellest pikemalt järgmises postituses koos piltidega.
Ja muidugi rõõm kuulda, et blogi huvi pakub.
Post a Comment