Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Sunday, February 2, 2014

Ikka veel Saltas


1079 päev.
Reisi algusest 118 731 km.
Salta, Argentina.

Ja praeguse seisuga tundub, et vähemalt järgmise esmaspäevani. Olukorra positiivne külg on, et saab Salta linna veel selgemaks. Tänaval jalutades hakkab silma igasuguseid sõidukeid eelmise sajandi seitsmekümnendatest aastatest.

DSC01761
Mõni on siledama…



DSC01842
ja mõni on kulunuma välimusega, aga kõik on kasutusel.

DSC01829

DSC01764
Graffitit jätkub kõikjale

DSC01783

DSC01788
Salta raudteejaam

DSC01791

DSC01792

DSC01793
Siit väljub korra nädalas kuulus “Tren de Las Nubes” (Train to/of the Clouds), mis sõidab kuni 4220 meeetri kõrgusele mägedes asuva Polvorilla viaduktini. Praegu, jaanuaris ja veebruaris liiklust ei toimu, kuna rongiliikluses on suvevaheaeg, ning järgmine väljumine on alles 29.märtsil.

DSC01800
Infot koduleheküljelt http://www.trenalasnubes.com.ar/

The train offers meals onboard, translator services, and medical assistant for any passenger that may be affected by the lack of oxygen caused by the height. The trip lasts approximately sixteen hours, from seven am until midnight or later.

The train runs 217 km. and passes through 29 bridges, 21 tunnels, 13 viaducts, 2 spirals, and 2 zigzags.

DSC01802
Polvorilla viadukti makett ootesaalis.

DSC01804
Polvorilla viadukti juurde pääseb ka autoga, ja Saltast ostetud kaardil on raudtee kõrval ka muid väikseid teid, mis ootavad sõitmist.
800px-LaPolvorilla
Pilt Wikipediast http://en.wikipedia.org/wiki/Tren_a_las_Nubes.

DSC01805

DSC01810

DSC01813

DSC01817

DSC01820

DSC01821

DSC01825

Edasi jälle tehnilisemaks. Ei hakka eraldi postitust tehnilise jutu jaoks tegema.

Sõitsin töökotta, ja kokkulepitud ajaks oligi uus kardaan kokku keevitatud, nagu alljärgneval pildil näha.

DSC01770
Ülemine on vana, ja all on uus, “Made in Salta”. Peaks nagu olema igati ok, ja väliselt ongi. Kardaaniristid on muidugi jälle erinevad, aga momendil on see ainus lahendus. 

DSC01771
Difripoolne ots on suurema ristiga.

DSC01772
Ja käigukastipoolne on väiksemaga, aga peaasi, et vastu peaks.

DSC01776
Ja oligi peaaegu õigete mõõtmetega, veel viimane lihv, üks koht peab olema 4mm sügavam.

DSC01778
Tagasi kämpingusse, seekord kaks kardaani kaenlas, panin oma asjad kokku, mis tähendab, et võtsin maha presendist varikatuse, ja sõitsin töökotta. Parem juba kõik üle vaadata, äkki on veel midagi kulunud ja vajab vahetamist. Ja töökoda tundus asjalik, nende põhiline valdkond on käigukastide remont, aga tehakse ka muud käiguosa hooldust.

Ja mis peamine, et kui ma siia esimest korda soovituste peale tulin, katkine kardaaniots kaasas, siis pakuti välja lahendus, aga mitte ei öeldud, et ei ole ega ei tule. Niisuguse "ei ole/ei tule" vastusega pole mul midagi peale hakata. Kui ei ole, siis tuleb otsida, või siis ise teha. Aga ok, läheme edasi.

DSC01839
Kõigepealt vajas vahetamist üks esiratta laager. 

DSC01832
Seejärel piduriklots. Mõradega. See ei olnud originaal, vaid hea ja odav hiina klots, ostetud 2011 septembris Tansaaniat, Iringast (pikem ostmise lugu siin http://tarmotamming.blogspot.com/2011/11/eestlased-tansaanias-sao-hill.html). Kuna õiget mõõtu polnud seal saadaval, siis tuli osta suurem klots, ja relakaga õigesse mõõtu lõigata. Ja pidas vastu 88 tuhat kilomeetrit. Polegi paha. 

Seejärel selgus, et vahetamist vajab üks šarniir, ja mõlema poole ülemised õõtshoova puksid, mis tähendab lühidalt, et kindlam on vahetada korraga kõik, nii ülemised kui ka alumised. Arvestades läbitud teid pole ka mingi ime, et šarniirid läbi hakkavad minema, nad on ju originaalid, aastast 1987 ja siiani on nad vastu pidanud (ikkagi peaaegu 400 tuh.kilomeetrit, sealhulgas 3 Aafrikareisi).

1987 aastal tehti muidugi teistsuguse kvaliteediga asju ka. Ma millegipärast hästi ei usu, et järgmised šarniirid peavad vastu järgmine 27 aastat ja järgmised 400 tuh km.

Sest näiteks õõtsapuksid vahetati 2010 talvel enne reisi, ja nende vastupidavus oli siis 3 aastat ja 120 tuh km. Võiks ju olla ikka tugevamad.

DSC01872
Ja veel olid radiaatori nurgad kahtlaselt niisked, ning radikas on samuti aastast 2010, ja see on järjekordne näide, et enamus viimasel kümnendil valmistatud autoosadest pikemalt vastu ei pea.

Omal ajal, kui laevad olid veel puust, tehti radikaid ikka metallist.

DSC01874
Õnneks tehakse Argentinas ka metallist radikaid. Vastavalt kliendi tellimusele.

DSC01875
Jätsin vana radika töökotta, et uus tuleks õigete mõõtmetega, ja esmaspäeva õhtuks pidi uus valmis olema.

Ja õõtsapuksid ja šarniirid pidi ka saama alles esmaspäeva õhtuks, sest siin riigis neid pole, ja nad tuuakse Paraguaist. Nii see elu siin käib, midagi toodetakse ka Argentinas, aga mitte kõikidele sõidukitele. Aga lõpuks saadakse kõik liikuma.

Jätkub…

No comments: