Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Friday, January 6, 2012

Svaasimaa, Mazda teeninduses.

See on üks tehnilise sisuga postitus, vahepeal on selliseid ka vaja. Looduspildid on järgmises postituses.

Paljud ikka küsivad, kas ja kui palju autoga probleeme on, aga ega tegelikult midagi erilist pole olnud. Üks uus aku oli vaja ja tagaluugi lukustus vajab teetolmust puhastamist ja peale Kongot oli radiaator muda täis, kuid rohkem erilisi probleeme pole olnudki.

Aga seekordne lugu ise on järgmine.

Üldiselt ma vaatan ikka iga hommikul auto alla, et midagi kuskilt ei tilguks ja õlitaset kontrollin ka. Ja üks hommikul Mosambiigis oli põhjakaitse kahtlaselt õline, vaatan lähemalt ning selgub, et mootori ja käigukasti vahelt oli hakanud õli välja ajama. See jama veel puudus. Küsisin kämpinguomanikult, et kas tal on Maputos soovitada mõnda head remonditöökoda, aga tema soovitas minna hoopis Lõuna-Aafrika Vabariiki, et kindlam. Ainult et omal oli plaan minna ikkagi enne Svaasimaale ja siis alles LAV-i. Ja kuna õlitase viimaste päevadega praktiliselt ei langenud, siis läkski nii, et sõidad, siis vaatad vahepeal auto alla ja vaatad õlivarrast ja vajadusel kallad juurde. Nädala peale läks 1,5 liitrit õli juurde, nii et polnudki kõige hullem leke. Veel. Aga selge on see, et iseenesest sellised asjad korda ei lähe.
  
Ja siis on nii, et sõidan esimest päeva Svaasimaal ja tee ääres hakkab silma suur korralik autokauplus, majal on BMW ja Ford logo ja nende kõrval on Mazda logo. Ja silt “Service”. Täpselt õigel ajal on teepeal õige asutus, sest ausalt öeldes ei taha sinna käigukasti ja mootori kallale suvalisi haamriga mehi lasta. Ja põhimõtteliselt on nad valmis nii õli vahetama kui ka selle õlilekkega tegelema. Ainult et kuna kell on juba 5 ja tänaseks on tööpäev läbi, siis saavad nad kõigega tegeleda pärast uut aastat. Pühad on vahepeal.
Pärast pühi olen kohal, auto läheb tõstukile ja mehed on kahekesi tegelemas.

DSC05709



Nii see õline koht välja näeb.
DSC05707

Kui käigukast ja sidur on maas, siis selgub, et see hooratta juures asuv laager on samuti omadega läbi. Ja see laager sai vahetatud kaks ja pool aastat tagasi, nii et pidas vastu kuskil 130 tuhat. Kuidagi vähevõitu.

DSC05715

Hooratas ka maha ja ongi näha, kus kohast seda õli välja ajab.

DSC05716
DSC05718

Pahandusetekitaja ise suures plaanis. Kah 100 tuh tagasi vahetatud ja juba lekib??

Selle suure lammutustöö peale on kell saanud üks ja mehed lähevad lõunale. Pärast lõunat hakatakse laost uusi varuosi otsima. Kuna sidur on niikuinii maas ja parasjagu kulunud, siis oleks vaja paigaldada uus sidur koos korvi ja survelaagriga. Otsimise käigus selgub, et kohapeal ühtegi vajalikku osa ei ole, ei sidurikomplekti ega vajalikku laagrit ja pole isegi õlifiltreid. Öeldakse, et kõik tuuakse tunni aja jooksul kusagilt. Nonii, sisetunne ütleb, et nii kähku need asjad küll ei käi.

Tunni aja pärast ei ole midagi juhtunud, mehed tegelevad teiste autodega. Kahe tunni pärast on lugu sama. Hakkan asja uuesti tagant torkima läbi ülemuste ja siis selgub, et need vajalikud osad on küll olemas, aga nende eest makstakse ülekandega ja need saab kätte järgmine päev. See veel puudus. Sisetunne ütles juba kella kolme ajal, et täna see auto küll siit ise välja ei sõida ja nii oligi. Teen meestele selgeks, et kuna minu kogu elamine on siin autos ja ilma autota pole mul kuskile minna, siis tuleb auto tõstukilt maha võtta ja töökojast välja lükata. Nii lähebki, auto veeretatakse töökojast välja ja mulle näidatakse ära vajalikud olmeruumid, dušš ja WC.

DSC05731

Järjekordne üliturvaline ööbimispaik autoteeninduse hoovis.

DSC05732

Järgmine päev. Kõigepealt puhastatakse kõik ära, käigukast läheb käruga pesulasse ja tuleb seal hoopis teise välimusega tagasi. Paar tundi peale tööpäeva algust tuuakse kohale vajaliku jupid ja töö läheb käima.

DSC05740

Uus laager on paigas ja vasakult paistab uus õlifilter.

DSC05745

Veel üks kaitseplekk, mis vajas keevitamist, aga selle nad vist lõhkusid ise ära.

DSC05749

Pikapeale jõudis käigukast auto külge tagasi. Vaevaliselt, aga lõpuks sai paika. Siin on näha veel midagi, mis läks töö käigus katki, aga noh, tegijal ikka juhtub. Igatahes lõpuks oli kõik omal kohal ja mingeid polte ega muid detaile üle ei jäänud. Sest mehed olid ise üle ootuste asjalikud, seda oli aru saada, et nad polnud selle konkreetse Mazda mudeliga tegelenud, aga tehnilist taipu neil oli.

DSC05752

Käisin vahepeal lõunal, selle aja jooksul oli buss jõudnud pesulasse ning seal tehti ära nii mootoripesu kui ka välipesu.

DSC05754

Teeninduse esisel platsil. Hindadest, kokku oli arve peaaegu 5000 randi või siis lilangenit, või siis laias laastus 500 EURi, 250 Euri oli kahe mehe kaks poolikut tööpäeva ja teine 250 oli sidurikomplekt ja õlivahetus koos filtritega. Eelmine õlivahetus oli umbes 10000 km eest Burundis, siis läksid käiku viimased Eestist kaasavõetud õlifiltrid. Üldiselt on nii, et õlifiltreid saab peaaegu igast riigist, neid pole mõtet suurt kogust kaasas tassida.

Järgmine postitus on Lõuna-Aafrika Vabariigist.

2 comments:

Anonymous said...

eppur, si muove!!!!!
Edu Sulle, Tarmo, ja kui see veteran Sind Rannametsa tagasi ykskord sõidutab, siis tulen ja löön patsi.
Sergo.

Tarmo said...

Tere Sergo,

Ja veteranil on käesoleval aastal esimene juubel! Ikkagi 25 aastat.

Tagasi on muidugi üks jagu maad, aga eks näe.