Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Sunday, May 3, 2015

Escondida kaevandus


27.01.2015
Teekond: San Pedro de Atacama – Estancion Imilac – Mina Escondida – Copec tankla enne Antofagastat (414 km)
Reisi algusest 130 625 km

Asjalikum osa päevast hakkab sellega, et paned asjad kokku, käid tanklas (tankla pilti seekord siia ei pane), ja siis lähed turule. Et midagi värskemat teepeale kaasa osta. Turuplatsi parklas leiad järjekordse Dakari saateauto, mitte selle kõige suurema, vaid keskmise suurusega.

DSC02921
Iseenesest on päris hea mõte kasutada seda sõidukit siin pidevalt, mitte ainult korra aastas toimuva võistluse ajal.

DSC02922

DSC02923

DSC02924
Värskem kraam müügilettidel.

DSC02932
Cordillera del Sal.

Ja siis allapoole, seekord mööda Salar de Atacamast läänepool kulgevat teed. Ida pool on laguunid, näitab turistikaart. Lääne pool paistab olevat lage maa.

DSC02942
Ja nii ongi, lage maa, ja sirge tee lõuna suunas.

DSC02938
Ainult et mõnes kohas on miinivälja sildid. Miiniväljad on piirikonfliktide ajast, ja hea, et nüüd on niisugused piirkonnad on tähistatud. Ainult et suurte vihmade tagajärjel tekivad mudavood kannavad neid miine edasi.

Piirikonflikte on Tšiilil olnud kõikide naaberriikidega, nii Argentinaga, kui ka Peruu ja Boliiviaga. Kogu see Antofagasta piirkond, kus on praegu suured vasekaevandused, kuulus ju kunagi Boliiviale.

DSC02945
Tolmu jagub kõikjale, tuult ka eriti ei ole.

DSC02949
Tee.

DSC02952
Kerge laskumine allapoole, vasakul Salar de Atacama

DSC02954
Mõni sõiduk ikka liigub siin piirkonnas, tolmupilv on järel. Tavaliselt on selleks kaevureid vedav buss.

DSC02956

DSC02957
Veel üks tuttav ristmik. Saan pildi tehtud, ja seejärel saabub tagantpoolt suure hooga politsei sõiduk. Dokumentide kontroll, koos küsimustega, et kuhu ja miks siin liikumas. Sest vaatamisväärsused on valdavalt Salar de Atacama idapoolsel küljel.

Dokumendid on ok, saadakse aru, et tegemist on turistiga. Võtan välja kaardi, et saada täpsemat infot Paso Socompa piiripunkti kohta, aga vastus on nagu SP Atacamas, et see piiripunkt ei ole sõidukitele. Ja et tagasi Argentinasse minekuks on lõuna pool Paso San Fransisco, mida ma tean niigi. Ja et sinna on hulk maad, ja nende sõnul tuleb minna läbi Copiapo, ning otseteed ei ole. See pole nüüd päris õige info, aga parem on mundris meestega mitte vaielda. Copiaponi pole kohe kindlasti vaja sõita, ja suhteliselt tolmused otsesemad teed on ka olemas. Ja täiesti sõidetavad. Vähemalt eelmisel aastal olid küll sõidetavad.

Olukord lõpeb nii, et Socompa poole sõita ei õnnestu, konkreetselt viidatakse, et sõida aga allapoole, ja siis Antofagasta suunas, ja siis mööda Ruta 5-te ehk Panamericanat allapoole.   

DSC02962
Siit läks läbi Dakari trass.

DSC02968
Järgnevalt on tee ääres metallist kast, ja hea võimalus saada jahedat joogivett.

Siin allpool on juba rohkem sõidukeid liikvel, valdavalt punased Toyota kastikad, mis on vist kaevanduse sõidukite erivärv.

DSC02979
Veel üks mahajäetud raudteejaam

DSC02973

DSC02976
Isegi mõni vagun on veel rööbastel.

DSC02985
Edasi läheb tee Estcondida kaevanduse suunas. Tegemist on maailma kõige suurema vasekaevandusega, mis on toodangu mahult suurem, kui Calama lähedal asuv Chiquicamata.

Escondida
Google Earthi järgi on siin samuti üks suur auk, ja kõrval on siis kerkimas mäed.
DSC03011

DSC02987
Väga lähedale ei pääse, st tee läheb küll läbi kaevanduse, aga mahasõitmiskohti ei ole.

DSC02988

DSC02995
Järjest madalamale laskuv päike paistab otse silmaauku, aga ees on tõkkepuu, ja selle taga sõidavad need kõige suuremad kaevanduse kallurid, paremal on tee muudele kaevanduses liikuvatele sõidukiteke, nagu bussid ja väiksemad kastikad. Paar suurt sõidukit möödub, ja siis tõstetakse tõkkepuu korraks üles.

DSC03000

DSC03002

DSC03013

DSC03016

DSC03024

DSC03027
Pikapeale saabki kaevandus läbi, päike hakkab loojuma, ja kõik mõeldavad ja mõeldamatud kohad on paksu tolmuga kaetud. Edasi läheb ookeani poole ülikorralik tee ja päev lõpeb tuttavas Copeci tanklas. Seal on pesemisvõimalused ja pikapeale tuleb suurem tolm maha. St, et kõigepealt bussist suurem tolm välja, ja siis ise pikemaks ajaks voolava vee alla.

DSC02971
Tolmune tee. Päeva viimasest osast palju pilte ei ole, sest tolm hakkas kaameratele liiga tegema. Hoiad küll kõrvalistmel käterätiku vahel, et tolm ligi ei pääseks, ja saaks vajadusel kaamera kiiresti kätte, aga juba hakkasid tekkima olukorrad, mis tavaliselt lõpevad objektiivi probleemidega. Ja kui väljas on 35 kraadi, siis on täiesti välistatud kinniste akendega sõitmine.

Jätkub ..

No comments: