Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Sunday, May 17, 2015

Paso Pircas Negras 1

31.01.2015-01.02.2015

Teekond: Famatina – Chilecito – Nonogasta – Patquia – Baldecitos – Pagancillo – Villa Union – Vinchina – Barrancas Blancas – Paso Pircas Negras (626 km)
Reisi algusest 132 018 km

Kui nüüd allapoole ehk lõuna suunas liikuda, siis järgmine koht Andide legaalseks ületamiseks on Paso Pircas Negras. Väike piiripunkt on ametlikult avatud alates 2000 aastast, ehkki seda kasutati juba sajandeid.

Ilmastiku tõttu on see piir on avatud ainult lõunapoolkera suvel, jaanuaris ja veebruaris. Nii et jaanuari lõpus on täpselt paras aeg võimalust kasutada.

DSC03335
San Jose de Vinchina on viimane arvestatav väikelinn enne piiriületust, ja varem tuli siin ennast riigist välja vormistada, aga nüüd on üleval mägedes uuem tolli- ja piiripunkt, Barrancas Blancas.



DSC03344
Ruta 76 peab kõikide kaartide järgi suunduma piirile. Ja kuni Vinchinani on tee igati korralik. Nii kaardi järgi, kui ka tegelikkuses.

DSC03352
Ainult et peagi lõpeb asfalt ja hea elu, ning kõikjal on jäljed vee poolt kunagi ärauhutud teest, mida on üritatud niipalju parandada, et oleks alles kasvõi üks autolaiune rada. Niisugust rada on kümnete kilomeetrite kaupa. Tee tolmab, aga hea, et ei saja.

Vahepeal on kohad, kus saaks vastutuleva auto mööda lasta, aga vastutulevaid sõidukeid on vähe, ühe käe sõrmedel on võimalik kokku lugeda. Eks loeb ka laupäevane päev.

DSC03354

DSC03356
Tee kulgeb jõesängi kõrval.

DSC03359
Mõned jõest kaugemal olevad lõigud on veidi korralikumad.

DSC03363
Sõita saab enamus aega esimese-teise käiguga, ja ongi hea, et jõuab auto seisma jätta, kui keegi juhtub vastu tulema. Suurte veokite liikust ei taha siin kuidagi ette kujutada.

DSC03366
Tee läheb aga järjekindlalt ülesmäge, ja sama järjekindlalt liigub päike madalamale, ning on enamus aega piltide tegemiseks täiesti vale nurga all.

DSC03367
Teelõik, mida ei ole hiljuti parandatud.

DSC03374

DSC03377
Iseenesest väga omapärane kogemus. Igavaks ei lähe. Ühest küljest on hea kindlalt teada, et tee on läbitav väikese autoga, sest mõned vastutulevad väiksed sõiduautod on Tšiili registrimärkidega.

Veel on kindel, et õhtuks väga kaugele ei jõua, kui niisugust teed on veel pikalt.

Aga õhtuks polegi vaja jõuda kindlasse geograafilisse punkti, lihtsalt on vaja jõuda kuhugi kohta, mis oleks veidi teest eemal ja kus saaks rahulikult hommikuni magada. Varasemad kogemused on näidanud, et Andides nagu ruumi jätkub. Ja vaikust on ka, kui tuule kohinat mitte arvestada.

DSC03387
Järsku saab kruusatee otsa. Mingiks ajaks.

DSC03396
Peale päikeseloojangut on korraks punast taevast, ja siis läheb pimedaks.

DSC03399
Järjekordne hommik Andides, 2630 meetri kõrgusel.

DSC03402
Sada meetrit eemal.

DSC03409
Tee-ehituse masinad, puhkepäeval.

DSC03411
Ruta 76 aga läheb järjest edasi.

DSC03421
Vicunad tee ääres.

DSC03426
Neid on tegelikult rohkem.

DSC03434
Ka selle tee ääres on mõned Refugiod, ehk ööbimiskõlbulikud onnid, ainult need on ehitatud president Sarmiento ajal, täpsemalt 1873, seda siis rohkem kui 140 aastat tagasi. Pildil Refugio Del Penon.

DSC03440

DSC03444
Esimene sõiduk päeva jooksul. Ehkki mitmed kaardid on lisanud selle tee juurde märke 4x4, on praegusel aastaajal tee läbitav suvalise sõidukiga.

DSC03445
Tüüpiline Andide looduspilt.

DSC03446
Kuskil 4000 meetri kõrgusel, kui auto liigub ülessmäge ainult esimese käiguga, ja mootor hakkab juba kuumenema, on paras aeg alla panna Saltast ostetud nn “mägirehvid”.

Pilt on hoopis teine. Nagu midagi olulist oleks puudu. Aga minek on ka hoopis teine. Kahju, et 13-tolliseid ei leidnud, oleks saanud veel väiksemaid rehve kasutada ja oleks veel paremini edasi läinud. Mazda E2200 kastikatel on ju taga 13-tollised ja topeltrehvid. 

DSC03447
Peaasi, et vastu peavad.

DSC03449

DSC03451
Tee läheb järjest kõrgemale.

DSC03456

DSC03461

DSC03465
Järjekordne väike peatus, et mootor saaks maha jahtuda. Kõrgemal mäenõlval on vana tee.

DSC03468

DSC03470
Vana tee näeb välja niisugune, veel kitsam, ja veel järsem. Ja igasugused sõitmisjäljed puuduvad,

DSC03478
Lõpuks hakkab tõus otsa saama, Paso Pircas Negrase ületamisel tuleb arvestada, et üle 100 kilomeetri teest on rohkem kui 4000 meetri kõrgusel.

DSC03479
Tee kõrval on Laguna Brava

DSC03480
Siit nüüd vasakule.

DSC03481
Laguna Bravast mööda.

DSC03484
Vahepeal on mõned lõigud väga korralikku teed, nagu oleks siia lennuväli ehitatud.

DSC03487

DSC03495
Piiripunkt Barrancas Blancas 4000 meetri kõrgusel.

Täieliku üllatusena on siin viis autot järjekorras, pidi ju olema kõrvaline piiripunkt jne. Pargid auto saba lõppu, ja asja lähemalt uurides selgub, et piiriületajad pidid olema enamuses Argentina kaevurid, kes käivad Tšiilis tööl.

Koos ootamisega läheb siin peaaegu poolteist tundi. Tollikontroll teeb oma tööd põhjalikult. Eesolijad tõstavad oma kotid autost välja. Omal midagi välja tõsta pole vaja, aga ausalt öeldes ei mäletagi siin mandril nii põhjalikku kontrolli. Et mis on siin kastis, ja mis teises kastis, ja  et ei oleks puu ja juurvilju, ja lihatooteid.

Kastides on hulgem sooje riideid ja muidu ka mitme aasta elamine. Ning katusel olevates kastides on igasuguseid varuosi. Tavaliselt sinna ei vaadata. Enne lahkumist tuleb mitu korda täpsustada bussi vanust, ja siis saab lõpuks edasi sõita.

Tegeliku piirini jääb veel 24 kilomeetrit.

DSC03497

DSC03498
Andid, ees on Tšiili

DSC03509
Veel üks eriti lai lõik, lennuväli mis lennuväli.

DSC03510

Paso Pircas Negras, kõrgust 4164 m. Argentina - Tšiili piir. Praegu ei kujuta ette, aga talvel pidi siin olema 2 meetrit lund, ja mõnikord rohkem.

Paso Pircas Negras jätkub järgmises postituses.

No comments: