.
Cango koopad külastatud, oli järgmine peatuspaik Mossel Bay. Seal pidi olema muuseumis väljas täissuuruses koopia laevast, millega Bartolomeu Dias 1488 aastal Euroopast siia Aafrika tippu sõitis. Nimelt ehitati selle reisi 500 aastapäeva tähistamiseks Portugalis selle laeva koopia, laev alustas teekonda Portugalist 8.nov 1987 ja jõudis Mossel Baysse 3.veebruaril 1988.
Järgnevalt paigutati laev Mossel Bay meremuuseumi, kus kõigil on võimalik seda külastada.
Laeva pikkus on 22,5 meetrit ja laius 6,62 m. Meeskonnas oli 17 meest (Diasil oli omal ajal 33 meeskonnaliiget)
Vaade meeskonna magamisruumi. Tagaseinas vasakpoolsest uksest pääseb kööki ja parempoolne uks viib tualettruumi. Originaalis olevat all olnud üks suur ruum.
Veel huvitavaid andmeid Diasi laeva kohta.
Eraldi majas oli merekarpide muuseum
Teokarpidest maja.
Ning veel üks ajalooline objekt – üle 500 aasta vanune “Post Office Tree”.
Siia jätsid tolleaegsed meresõitjad üksteisele sõnumeid. Esimene teadaolev sõnum jäeti siia 1501 aastal, kiri oli vanas saapas ja saabas seoti puu külge.
Gordon Bay – 50 km Kaplinnast. Tänane päev.
Jäi silma tänavapildis.
Aga see pilt on ühe autoteeninduse hoovist.
Koerapilt on kohe sealtsamast, mis tähendab, et ma olen jälle teeninduses. Autoteeninduses.
Buss üleval ja käigukast on juba mitu tundi maas.
Sest Swartbergi mägedes hakkas silma, et auto põhjakaitse on jälle õline, mis tähendas lühidalt seda, et Svaasimaal vahetatud tihendiga on mingi jama.
Mida edasi teha? Sõita tagasi sinna teenindussse, kus tihend paigaldati? Et Svaasimaale? Selles mõttes tagasisõit võimalik, sest Svaasimaa on kohe kõrvalriik, viisavaba, ja piiriületuse protseduur on valutu (seni) ja seal juba kaks korda käidud.
Aga ei sõitnud, sest vaatad kaarti ja lased arvutil ka teekonda arvutada ja siis selgub, et Svaasimaale on Kaplinna lähedalt Gordon Bayst üle 1800 kilomeetri. Kui Euroopa mastaapides võrrelda, siis nagu üle Poola Berliini ja veel paarsada kilomeetrit edasi. Mis tähendab seda, et peale ajakulu on veel kütusekulu, laias laastus 180 liitrit, ehk siis sinnasõidu maksumus ise on 180 Eurot.
See ongi üks Aafrikas sõitmise omapära, et vahemaad on tõepoolest suured, Euroopas sõidab 5 päevaga Tallinnast Hispaaniasse, siin vaatad luubiga kaardil 5 päeva jooksul läbitud teekonda. Või sinnapoole.
Nii et edasimüüja juures paigaldatud jupp pidas vastu 3 nädalat või siis 4000 kilomeetrit. Tihend ise toodi muidugi teadmata kohast.
Aga ikkagi tekitab veidi rahulolematust ja jätab mulje, et viimasel ajal on kasutatud ühekordseid varuosi. Ja kui ikka olla rohelise mõttelaadiga, siis nagu rohelisse maailma ei kuulu ühekordsed noad, kahvlid ning taldrikud, ei kuulu sinna maailma ka rattalaagrid, mis peavad vastu 10 kilomeetrit ja muud kolmenädalase elueaga tihendid. Isiklik arvamus on, et asjad peaksid kauem vastu pidama. Kindlasti on maailmas palju teisi arvamusi ja ma püüan neid aktsepteerida, aga praegu ma jään oma arvamusele kindlaks.
Edasi läks nii nagu tavaliselt, võeti katkine tihend näidiseks ja sõideti uut otsima, seekord vastupidavamat. Eks näe, mida leitakse.
Ning tänase jutu lõppu pilt ookeanielanikest.
Tuesday, January 31, 2012
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
5 comments:
Kui kaugel on asi viisaga??
Üldiselt on sama seis, mis tähendab, et kuna dokumendid pikendamiseks võeti vastu ja selle kinnituseks on vastav templiga paber, ning ametniku sõnul pidavat sellest piisama riigis viibimiseks, kuni dokumente läbi vaatatakse, siis jäin riiki edasi.
Kui auto saab tõstukilt maha, siis on plaanis minna uuesti asja uurima. Konkreetse küsimusega, et kas saab riiki tagasi, kui taotluse läbivaatamise ajal minna näiteks Botsvaanasse või Namiibiasse.
Sain auto paar päeva tagasi tõstukilt maha ja läksingi uuesti viisaasja uurima. Ning pärast lühikest konsulteerimist teatati, et võib küll vahepeal riigist välja minna. Taotlusele kirjutati "Still pending" ja löödi veel üks kuupäevaga tempel.
Kokku ei läinud poolt tundigi. Ja kui mõnes järgnevas peatuspaigas on GPRSi asemel korralik 3G internet, siis tuleb pilte ka.
Elus ikka? Põnevusega iga päev vaatan, et kas midagi uut aga ikka pole :D.
Täiesti elus.
Viimastel päevadel on rohkesti ringiliikumist olnud ja kirjutamine on veidi unarusse jäänud. Nii et kohe-kohe tuleb lisa.
Post a Comment