Thursday, December 6, 2012
Ubatuba 1.
Pärast Santose külastamist sõitsin mööda rannikuäärset teed ülespoole Rio de Janeiro suunas. Sao Paulost läheb Rio de Janeiro suunas ka kiirtee, aga kui olen hakanud kellegagi selle piirkonna külastamisest rääkima, siis soovitatakse sõita mööda ookeaniäärset teed, pidavat olema ilusam ja huvitavam.Santosest Riosse on veidi üle 500 kilomeetri, ehk siis teoreetiliselt võiks kohale jõuda ühe päevaga ja aega jääks üle ka. See on teoreetiliselt, kui vaadata ainult kaarti.
Kuna tee ääres avanevad suurepärased vaated ookeanile ja randadele, ning on mitmed huvitavad linnad, nagu näiteks Ubatuba ja Paraty, siis läheb paratamatult hoopis rohkem aega. Tuttavad on soovitanud arvestada 1 nädalaga ja ehkki alguses tundub seda liiga pikalt, et kuidas saab minna terve nädal 500 km läbimiseks, siis tagantjärgi vaadates on see täiesti õige soovitus. Ma jõudsin Santosesse 9 novembril ja Riosse 15 novembri õhtul, nii et kokku läks 6 päeva.
Mõned vahepealsed peatuspaigad - Ubatuba pidi olema ainus linn, mida läbib Kaljukitse pöörijoon, nii et jälle on käes aeg, kui päikesel on võimalus paista otse lagipähe. Jällegi teoreetiliselt, sest praktikas oli päike hallide pilvede taga ja lagipähe tuli ainult sooja vihma.
Paarisaja meetri kaugusel oli Ubatuba akvaarium, mitte küll eriti suur, aga täiesti huvitavate isenditega, ning järgmine tund oligi sisustatud.
Moreia-pintada-da-areia (Gymnothorax ocellatos). Lisalugemist http://en.wikipedia.org/wiki/Gymnothorax_ocellatus ja http://en.wikipedia.org/wiki/Moray_eel.
Ja veel oli siin väike interaktiivne akvaarium, kui see on õige ja moodne termin.
Interaktiivne tähendab, et pesed enne käed puhtaks ja siis lubatakse siin elutsevaid asukaid silitada ja kõrva tagant sügada, meritähte näiteks. Haidega koos ujuda siin ei saa, ekstreemsuste otsijaile on teised kohad, aga näiteks Kaplinnas on see võimalik (Two Oceans Aquarium).
Edasi tuleb juttu igapäevasest olmest, täpsemalt elektriteemal. Järgmisel pildil on palju toredaid pistikuid ja üleminekuid.
Mul on neid bussisügavustes rohkemgi, aga need olid kohe käepärast ritta seada. Ma ei ole jõudnud internetist uurida, miks on eri piirkondades (riikides) erinevad pistikud, aga kindlasti on sellel mingi asjalik põhjendus, parem ja vasakpoolsel liiklusel. Ainult et pistikutemaailmon võrratult mitmekesisem kui automaailm, kus on vasakpoolse rooliga autod ja parempoolse rooliga autod ja kogu lugu.
Saabud järgmisesse riiki, ja esimesel õhtul kämpingusse jõudes avastad, et niisama lihtsalt voolu ei saagi, et siin peaks olema kaasas veel üks üleminek. Sellisest väiksest asjast ma ei hakka rääkimagi, et Brasiilias on mõnes piirkonnas 220V ja mõnes 110V, ning vahel ka mõlemad või siis üldse mitte midagi.
Kaasasolevatest elektriseadmetest läpaka laadija ja mõned muud laadijad töötavad kirjade järgi nii 220-ga kui ka 110-ga (seniajani töötavad), aga mõned mitte, näiteks veekeetja on arvestatud 220-ga. Ja veekeedukann on nii pikkadel kui ka lühikestel reisidel väga oluline ja mugav, ei pea gaasiga puljongi või kohvivett soojendama.
Kogu eelneva teksti põhjuseks oli asjaolu, et allpool oleval pildil olev konstruktsioon,mis tõi bussi elektri, arvas heaks veidi üle kuumeneda, kokku sulada ja lõpetas töötamise.
Mis sest, Buenos Airesest ostetud keskmine hall lüli oli pealtnäha korralik hiina toode, hiina ja inglisekeelsed kirjad peal ja puha. Ja ülde mitte odav. CHENGDURIYONGJIAO SU DIAN QI CHANG võiks ju tähendada, et töötab kaua ja korralikult, aga ju siis on midagi tõlkes kaduma läinud. Või on see hoopis kohanimi. Või hiinakeelne soovitus, et hoidke elektrit kokku. Või elektrituru avanemise hoiatus. ...
Praktikas tähendas kõik seda, et tuli käepäraste vahendite abil konstrueerida järjekordne fotografeerimist mittekannatav, aga töötav ja mittesulav lahendus, et enne pimedat elekter kätte saada.
Ma ei hakka siia rohkem pilte lisama, viimase kuu praktika näitab, et kuni 10 pildiga postitust on võimalik teatava aja jooksul üles laadida, kui on kannatust ja tahtmist vahepeal veateateid vaadata. Pilte liiga väikseks ka ei taha teha, kvaliteet hakkab kannatama.
Lõpetuseks üks jäädvustus eilsest õhtust. Kämpingu tualettruumis ärkas vee tõmbamise peale üles selline elukas ja vaatas oma kümme sekundit uimase näoga ringi, enne kui taipas minema joosta.
Reisimise reegel - alati tuleb kaasas kanda fotokaamerat või vähemalt telefoni, millega saaks pilti teha.
PS.
Seekordne blogi üleslaadimine
21:00 Esimene katse, ootan ...
21:10 tuleb veateade,
21:11 Üritan avada speedtest.net lehte, et kontrollida, kas keset Brasiilia pealinna on ikka 3G ühendus, aga leht ei avane. Ruuteri väliste tulede järgi peaks ühendus olema igati ok.
Seespool avaneb järgmine pilt: nii et teoorias on mingi ühendus kuskile serverisse.
21:16 Speedtest.net leht avaneb. Testida veel ei saa.
21:18 Vaatan teadet "Selecting best server based on ping"
21:21 Ikka sama teade ...
21:22 Ikka sama teade, teen teise katse blogi üles laadida.
21:38 Õnnestus !! Peaaegu. Ega ikka ei õnnestunud. Vaatan järgmist teadet: An error occurred while trying to save or publish your post. Please try again.
22:23 ikka sama teade: An error occurred while trying to save or publish your post. Please try again.
Korraks tuleb mõte,et jätaks asja pooleli, võib-olla homme õnnestub, aga homme tulevad juba uued pildid ja uued muljed (ja järjest järgmised asjad lähevad katki ja keelduvad töötamast). Veateated jäävad muidugi samaks.
22:53 An error occurred while trying to save or publish your post. Please try again.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Tere Tarmo!
Pisike ülevaade pistikupesade kirjust ja ebaloogilisest maailmast:
http://en.wikipedia.org/wiki/AC_power_plugs_and_sockets
Tere Landy!
Äitäh lingi eest! Maailm peabki mitmekesine olema, ja ma pole varem nende pesade ajaloo peale mõelnud.
Post a Comment