Friday, July 26, 2013
Boliivia, Aymara New Year
20.06.2013 – 21.06.2013
Boliivia rahaühikuks on bolivanosed. 10 BOL = 1,1 EURi, hea lihtne arvutada või siis 1,45 USDd.
Kütusehindadega on Boliivias hoopis selline lugu, et kohalikele elanikele on kütus müügil ühe hinnaga ja välismaalastele on ette nähtud müüa teise hinnaga, ehk siis neile kehtib “international price”. Põhjuseks – kogu kütus imporditakse, ja valitsus hoiab kütuse hinna kunstlikult madalal.
Kohalik hind: 3,72 BOL ehk siis 0,41 EURi
Välismaalase hind: 9,48 BOL ehk siis 1,04 EURi.
Ma olin enne lugenud internetist erinevaid lugusid boliivia tanklatest, et välismaalasele kütuse müümisel tuleb täita mitmeid erinevaid pabereid, ja et see on keeruline, ja et võib võtta aega oma paarkümmend minutit. Ja et ostja peaks saama kaks kviitungit, ühe kohaliku hinna kohta, ja teise rahvusvahelise hinna kohta. Ja lugusid, et tanklad keelduvad müügist, väites, et neil pole vajalikke blankette, või et blanketid on ülemuse käes ja ülemust praegu/täna/see nädal/… ei ole jne, jne. Ja et ilma bürokraatiata müüa ei saa, sest neil on kaamerad katuse küljes.
Reaalsuses oli asi muidugi teistsugune. Mitte kuskil, mitte üheski tanklas ei keeldutud kütuse müügist. Esimeses kohas täpsustati pärast autonumbri vaatamist, et meil kehtib “international price”, ja pärast tankimist sain kviitungi, kuhu pidin ise kirjutama oma nime, passi numbri ja auto numbri. Ja muidugi “Estonia”. Lahtrite täitmiseks kulus alla minuti. Järgmises tanklas müüdi kütust kohaliku hinnaga ja ei mingit probleemi, isegi kviitungi sai kohaliku hinna kohta. Kolmandas tanklas müüdi “rahvusvahelise hinnaga” ja ilma paberiteta, ja järgmisest sain jälle kohaliku hinnaga. Nii et ei mingit probleemi ostmisel, ega vajadust sõita mööda erinevaid tanklaid.
Ainult et diisli kvaliteet oli kõikuv, oli korralikku diislit, millega läks buss edasi, ja oli ka sellist, millega sai sõita ainult sirgel teel, väiksemalgi tõusul kadus kogu jõud ja sumbutajast tulev tahmalont oli meetripikkune. Aga ebakvaliteetset diislit võib saaba suvalisest riigist, näiteks LAVist saadud kütus tahmas samuti korralikult.
Veel üks La Pazi muuseum, mis väärib külastamist.
Miniatuursed pillid.
Pillimeistri töötuba.
Need muuseumi pildid olid muidu planeeritud eelmisesse postiitusse, aga siis oleks olnud jälle üleslaadimisega probleeme.
21 juuni on Boliivias riigipüha alates 2010 aastast, sel päeval tähistatakse Aymara uue aasta algust (Aymara keeles Willka Kuti, ingl keeles Return of the Sun).
Aimarad on Boliivia, Peruu ja Tšiili Andides elav põlisrahvas, aimara keelt räägib üle 2,2 miljoni inimese (ametlik keel Boliivias ja Peruus). Ja ka Boliivia praegune president Evo Morales on aimara.
Nii et 2013 aasta 21.juunil algas Aymara 5521 aasta.
Uue aasta vastuvõtmise pidustused toimuvad mitmetes kohtades üle riigi, kõige suuremad pidavat olema Tiwanakus, ja kõige lähemad pidustused toimusid praegusest peatuspaigast 400 meetri kaugusel Moon Valleys.
Pool tundi enne päikesetõusu.
Uue aasta esimesed päikesekiired mäeharjal.
Väljas läheb taevas järjest heledamaks.
Ja rahvas päikest tervitamas, peopesad päikese poole.
Mapsource nägemus “kuidas La Paz-ist Coroico suunas välja sõita” oli esmapilgul lihtsamast lihtsam, sõida aga mööda lillat joont ja keera õigel ristmikul õigele poole. Praktikas oli teel palju ühesuunalisi tänavaid ja ülikitsaid tänavaid ja siis üks laiem tänav, mis oli sõidukitest täiesti umbes, see tähendab et lõpuks oli linnast väljuv tee üles leitud.
Kõrgemal olid mäed lumega kaetud.
La Cumbre Pass 4650 meetri kõrgusel, ka siin oli käsil uue aasta tähistamine.
Edasi läheb tee jälle allapoole.
Hoiatus oli väljas, aga neid pikasabalisi jäneseid polnud kusagil näha, vist olid külma tõttu kuskile peitu pugenud.
Kaugemal on juba pilved, teisel pool mägesid on hoopis teine kliima.
Kontrollpost, aga siin läks kiiresti, lihtsalt küsiti, et kuhu minek, vastasin, et Coroico suunas, ja selle peale viibati, et sõida edasi.
Tee laskus järjest madalamale ja ilm läks järjest pilvisemaks ja niiskemaks.
Ja siis ...
...olid tee kõrval NEED kaks silti.
Aga sellest kõigest järgmises postituses.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment