Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Sunday, July 21, 2013

Chanarcillo ja muud kohad


31.05.2013 kuni 04.06.2013.

Teekond: Vallenar – Chanarcillo – Copiapo – Copiapo Valley (Iglesia Colorada) – Bahia Inglesa – Caldera – Copiapo – Inca de Oro – Diego de Almago – Chanaral – Diego de Almago – Portal del Inca – El Salvador – Diego del Almago – Altamira

DSC05195
Vallenar. Ja pimedas leitud Petrobrasi tankla. Ehk siis täiesti ok ööbimispaik, suurest maanteest veidi eemal, nii et liikusmüra ei häirinud. Ja muu olme oli täiesti rahuldav, st duširuumid ja autojuhtide söökla.



DSC05200
Atacama regioon ehk siis III Región de Atacama , üks Tšiili viieteistkümnest regioonist.

540px-Atacama_in_Chile_(equirectangular_projection)_(zoom).svg
Wikipedia kaart. Õigesti on kirjutatud, et enamus regioonist on kõrb ehk desert.

DSC05214
Kivikõrb, kivide vahel üksikud kaktused.

DSC05212'

DSC05228
Kõrvalisematel teedel.

DSC05235
Chanarcillo.

19 mail 1832 aastal avastati siit hõbedat ja Chanarcillo hõbedakaevandus oli vahepeal maailma suuruselt kolmas hõbedakaevandus. 1862 aastal ehitati siiani Tšiili esimene raudtee, ühendamaks hõbedakaevandust Caldera sadamalinnaga.

DSC05247
Aeg oli teinud oma töö, aga mõned müürid olid ikka veel püsti.

DSC05248

DSC05253
Kaugemal on üks müüriga ümbritsetud ruudukujuline maalapp. Surnuaed. Ainus ehitus, mis on säilnud.

DSC05255

DSC05256
Chanarcillo huvitavast ajaloost ja “hõbedapalavikust” on pikemalt kirjutatud hispaaniakeelses wikipedias http://es.wikipedia.org/wiki/Cha%C3%B1arcillo (google aitab tõlkida!).

Aga turiste siin ei ole, mitte kedagi ei ole, ei ühtegi autot ega inimest, koht on täiesti tühi. Panamericanal on ainult lakooniline silt “Chanarcillo”.

DSC05223

DSC05271
Veel üks ööbimispaik.

DSC05278

DSC05279
Copiapo Valley – org on kaetud viinamarjaistandustega.

DSC05276

DSC05286
Akvedukt ehitati 1890 aastal ja oli kasutusel kuni 1928 aastani. Ainus omataoline Tšiilis.

DSC05288

DSC05289

DSC05294
Veel üks kõrvaltee.

DSC05334
Bahia Inglesa. Ja jälle ookeani ääres.

DSC05353

DSC05356
Hommikul enne starti tundub, et üks esimene rehv kaotab õhku. Mis tähendab, et külastan suure tee ääres olevat rehviparandust, rehvist leitakse imepisike auk, mis saab endale peale (täpsemalt öeldes sissepoole) korraliku paiga ja poole tunni pärast on kõik jälle ok. Mul on omal samuti rehviparandusvahendite komplekt olemas, aga teeäärsetes töökodades käib asi ikka kiiremini, nad on ju igapäevaselt selle töö peal.

DSC05362
Veel üks huvitav märgistus keset mägismaad – sebra??

DSC05408
Kaudselt võibki öelda, et sebra, sest siin ristub maantee ajaloolise Inkade teega.

DSC05410
Ja ka teises linnas on Camino del Inca ristumiskohast tehtud vaatamisväärsus koos parklaga.

DSC05364

DSC05367

DSC05423

DSC05445

DSC05463
Ma tahtsin külastada El Salvadori kaevanduslinna, mis on väga omapärase planeeringuga.

800px-Chile-ElSalvador
Vana-Rooma sõdalase kiivrit meenutav El Salvadori pilt Wikipediast. Link

DSC05511
Vaade linnale lähimalt mäelt.

DSC05517
Praegu käib siin elu.

Vahepeal juba otsustati, et kaevandus suletakse 2011 aastal, sest tegemist on Codelco kõige väiksema vasekaevandusega, millel on kõige suuremad kulud, aga sulgemine lükati 15-20 aastat edasi. Kuna linn on siin ainult tänu kaevandusele, siis kaevanduse sulgemisel tekib väga tõenäoliselt siia veel üks “Ghost Town”.

DSC05587
Õhtupäike kusagil Tšiilis (Diego de Almago ja Altamira vahel). Ma püüan edaspidi vältida mööda ookeani rannikut kulgevat Panamericanat, sest aeg on hakata ennast kõrgustega harjutama. Alguses 2000, ja siis vahepeal jälle üle 3 tuhande meetri ja siis magama jälle kahe tuhande peale.

Aklimatiseerumine on ikkagi väga individuaalne, ei saa ju süüdimatult sõita peaaegu 4000 meetri kõrgusele, või veel kõrgemale, et “äkki on kõik ok ja ei juhtu mitte midagi”. Kindlasti on neid, kellel läheb kõrgustega harjumine lihtsamalt, aga mul võtab see rohkem aega.
 
Ette rutates võib öelda, et Tšiili-Boliivia piiripunkt Tambo Quemado asus üle 4700 meetri merepinnast. Aga sellest kõigest juba järgmistes postitustes.

No comments: