Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Saturday, November 9, 2013

Amazonase kruiis


21.10.2013 - 23.10.2013
Teekond: Macapa - Belem (Praamiga Amazonase vastaskaldale, 502 km).

DSC08455


368 tuhande elanikuga Macapa on Brasiilia Amapa regiooni pealinn.
Macapa_DSC08397
Üks peamistest vaatamisväärsustest on 1782 aastal ehitatud kindlus - Fortaleza de Sao Jose do Macapa. Kivid on toodud laevade ballastina Portugalist.

Macapa_DSC08398
Fort on üks Brasiilia suurimaid.

Macapa_DSC08400
Ning Macapa linna läbib ekvaator.

Macapa_DSC08408
Ekvaatorile on ehitatud terve kompleks, siin on esimesel korrrusel turisminfo, saab vaadata lühifilmi ekvaatori tähistamisest Macapas, ja siin on ka suveniirikauplus. Aga turiste ei ole poole tunni jooksul küll näha.

Macapa_DSC08403

Macapa_DSC08411
Macapa asub Amazonase jõe põhjakaldal ja maismaaühendus ülejäänud Brasiiliaga puudub -  Amazonas on vahepeal, ja jälle tuli hakata otsima praamivõimalust. Neid firmasid, kes veavad haagiseid Macapa ja Belemi vahel, on siin mitmeid, ja kahe väikese sõiduki ülevedu polevat migi küsimus, aga enamus ei soovinud reisijaid pardale. 

Lühidalt läks nii, et pärast tunniajalist otsingut sadamapiirkonnas õnnestus leida samal päeval väljuv pargas, nad olid valmis üle vedama nii autod kui ka reisijad, ja toitlustamine pidi olema samuti üleveo hinna sees.

DSC08416
Haagised paigutatakse tihedalt üksteise kõrvale, ja pargase etteotsa jäetakse kahe haagise suurune vaba ruum.

DSC08418

DSC08423
Seejärel saab peale sõita.

DSC08430
Veel tunnike ootamist, kuni algab tõus, ning seejärel lähebki sõiduks.

DSC08510
Pargast lükkab enda ees puksiir.

DSC08548

DSC08547
Vaade kaptenisillalt ettepoole. Kokku mahuks pargasele 35 haagist, 7 tk kõrvuti ja nii 5 rida, aga seekord on peal ka paar väiksemat sõidukit.

DSC08482

DSC08439

DSC08443

DSC08445

DSC08447
Jätan GPSi tööle ja sat-trackeri samuti, et pärast huvitav vaadata, miskaudu ikkagi sõideti.

Laevapileti hinna sees on toitlustamine kaks korda päevas. Pargast lükkav puksiir on kõigi mugavustega, kaasa arvatud duširuumid ja köök ehk kambüüs (ehk laeva köök). Õhtusöök on nii kella viie ajal, ja hommikusöök on hommikul.
DSC08449
Rekka praami restoranis. Pearoog nii õhtul kui ka hommikul on muidugi “Rice and Beans”. Lisaks veel kana ja salatit ja maniokki jne peale raputamiseks. Brasiiliale omaselt on toit hästi valmistatud, ja seda on piisavalt palju. Varahommikul on köögis suur kohvitermos ja värskeltküpsetatud suur kook.

DSC08493
Magustoiduks on tervisliku Açaí palmi viljadest valmistatud jook, seda on külmutuses vist oma 5-liitrit.

DSC08451

DSC08473
Ahtris on grill

DSC08474
Ja veel üks oluline ruum, koos duššiga, millest tuleb leige vesi.

DSC08512
Keskmiste haagiste vahele on jäetud meetrilaiune vaba ruum.

DSC08457
Päikeseloojang  Amazonasel.

DSC08461
Pimedus saabub kiiresti, nagu ikka ekvaatori lähedal.

Pargas sõidab ka pimedas, tänu navigatsiooniseadmetele, aga tähelepanu pööratakse ka turvalisusele, pargase ninas on pimedal ajal püssiga meeskonnaliige. Miks? Piraadid on siin piirkonnas, tuleb vastuseks. Jutu sees selgub, et sellel meeskonnal pole piraatidega kokkupuudet olnud, aga igaks juhuks tuleb kõigeks valmis olla. Öö möödub siiski rahulikult.

DSC08464
Jõgi on siin peatänava eest, kogu liikus ja kogu elu käib mööda jõge. Jõe ääres on üksikud elamud …

DSC08481
Terved külad…

DSC08555
Saeveski…

DSC08558

DSC08505
Rahvas liigub paatidega

DSC08515

DSC08520

DSC08541

DSC08509

DSC08522

DSC08528

DSC08531

DSC08561

DSC08569

DSC08516

DSC08580

DSC08588
See ei ole peamine sadam, vaid palju kõrvalisem koht.

DSC08599
Kunagi oli siin paadisild

DSC08608
Belemisse jõudes manööverdatakse pargas aeglaselt kaldale lähemale, ja kinnitatakse köitega kai külge.

DSC08613

DSC08616
Kella 12 ajal ajal saame lõpuks autod pargaselt maha.

Seekordne jõeületus oli kokku 502 kilomeetrit ja 43 tundi.



GPS-i jälg kaardil.

DSC08621
Belemis on vaja korraks remonditöökoda külastada, parempoolne rooliots vajab vahetamist. Kogu protseduur võtab aega paarkümmend minutit, ja tööraha on 30 Reaisi (9,80 eurot), vajalik detail oli mul omal olemas.

DSC08624
Väga tõenäoliselt oli see originaal, aastast 1987, ja pidas vastu 390 tuhat kilomeetrit. Ja kindlasti oleks pidanud vastu palju kauem, kui ma ei oleks viimased kolm aastat sõitnud mööda Aafrikat ja Lõuna-Ameerikat. Eks näe, kaua uus Argentinas valmistatud jupp vastu peab.

Belem on kahe miljoni elanikuga suurlinn, pindalaga 1070 km2, aga sellest juba järgmises postituses.

4 comments:

... said...

Väga põnev lugemine. Tuleb reisiisu peale. Kas reisi trajektoor annab aimu, et see kontinent hakkab ümber saama?

Ingmar

Tarmo said...

Tere Ingmar,

Trajektoor sõltub asjaolust, et kogu see L-Ameerika kirdepiirkond alates Guyanast kuni Macapani Brasiilias on läbitav ainult mööda ühte teed.

Ning kõige vähem vihmasem ongi sept-oktoober.

Margus Kastein said...

Hei Tarmo, lahe oma särki Su seljas okka veel näha :)
Nael kummi!
Margus

Tarmo said...

Tere Margus.
Motoreporteri särk on tähtsamate sündmuste jaoks.