Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Wednesday, November 20, 2013

Transamazonica, 3 ja 4 päev.


27.10.2013
Teekond: Medicilandia – Uruara – Placas – Ruropolis –  Divinopolis (316 km).

Hommikul on taevas selge, helesinine, ja mitte ühtegi pilve ei ole veel näha. Ja mis peamine, maapind on jälle kuiv.

Transamazonica_DSC09383


Transamazonica_DSC09384
Tankla hommikuvalguses. Kohvik-baar-söögilett on juba avatud, sealt saab värsket pirukat ja kohvi enne teeleminekut.

Transamazonica_DSC09385

Transamazonica_DSC09393
Siin on see eelmisel õhtul leitud koht, kuhu oleks esialgu jäänud ööbima, isegi rattajäljed on veel näha.

Transamazonica_DSC09396
Edasi saab ilus hommik otsa, ja taevas läheb jälle pilve.

Transamazonica_DSC09409
Kahel pool teed peaks olema läbipääsmatu vihmamets, aga tegelikkus on hoopis teistsugune, lagedat maad on hoopis rohkem näha, kui metsa.

Transamazonica_DSC09411

Transamazonica_DSC09413

Transamazonica_DSCN8601
Jälle mäest alla, üle silla, mäest üles, mäest alla, üle järgmise silla, jälle üles, ja nii tundide kaupa. Kuiva ilmaga pole mingit muret, aga libedaga oleks siin hoopis teine asi.

Transamazonica_DSC09427
Ilm läheb veel soojemaks, ja tee hakkab tolmama, kaugemal hakkab silma mingi sõiduk, keset teed.

Transamazonica_DSC09428
Haagis.

Transamazonica_DSC09433
Järgmise sõidukiga on samuti midagi juhtunud, ja täpselt keset teed.

Transamazonica_DSC09435

Transamazonica_DSC09449
Valge värv ei taha enam eriti välja paista, auto küljed lähevad iga päevaga järjest rohkem punakamaks.

Transamazonica_DSC09453

Transamazonica_DSC09454
Ka siin on tolm. Kõikjal.

Transamazonica_DSC09464

Transamazonica_DSC09465

Transamazonica_DSC09476

Transamazonica_DSC09483
Mäest alla, ja mäest üles, ja jälle mäest alla, ja jälle üles.

Transamazonica_DSC09500

Transamazonica_DSC09501

Transamazonica_DSC09512
Ja kohe tuleb uus sahmakas tolmu.

Transamazonica_DSC09516

Transamazonica_DSC09519

Transamazonica_DSC09528

Transamazonica_DSC09533
Ja vahepel on mitmed lõigud mittetolmavat teed.

Transamazonica_DSC09536

Transamazonica_DSC09557
Tüüpiline vaatepilt, mida ei taha eriti pildistada. Ma saaks veel aru, kui metsa võetakse maha, aga lihtsalt põletada?

Transamazonica_DSCN8606

Transamazonica_DSC09587

Transamazonica_DSC09614
Esialgset teed on plaanis laiendada, ja mitmetes kohtades on pooleldi valmis sillad, aga tee ehitusega pole siiamaani veel jõutud.

Transamazonica_DSC09615
Viimane tolmune pilt.

Edasi juhtub nii, et väike SONY HX20V kaamera keeldub töötamast, tolm on teinud oma töö, ja kaamera objektiiv liigub edasi-tagasi ainult paar millimeetrit. Aparaat on tavaliselt kõrvalistmel, et oleks kohe käepärast, kui midagi huvitavat silma hakkab, ja t-särgiga kinni kaetud, et tolm ligi ei pääseks, aga seekord sai tolm ajutise võidu. Hea seegi, et üks varasem SONY mudel on samuti kaasas, aga väljaotsimine jääb õhtuks.
 
Vahetult enne päikeseloojangut leian järgmise väiksema küla, ja siin saab tankla kõrval magada. Taevas on paksus pilves, ilm on eriti lämbe, ja päev lõppebki sajuga. Vihma kallab öö otsa, ja väljas on palju mõistlikum temperatuur, nii 25 kraadi.

Tänase päevaga sai edasi üle 300 kilomeetri, ning pool teed on nüüdseks läbitud. Humaitani on jäänud veel 1000 kilomeetrit. Kõik on suhteline, ja ei saa õelda, et kas seda on palju või vähe. Sama palju, kui Moskvasse, aga vähem, kui Berliini. Ainult et tee on hoopis teisest kategooriast, ja kõik edasine sõltub ilmast ja ainult ilmast.

Kui ei saja, siis läheb veel kolm-neli päeva.

Kolmanda päeva GPS-i jälg


28.10.2013 4 päev
Teekond: Divinopolis - Itaituba ja veel sadakond kilomeetrit, kokku 267 km
Transamazonica_DSC09617
Hommikul enam ei saja, aga kell 7 pole veel nii kuiv, et võiks teele asuda. Taevas on jätkuvalt pilvine, ja ilma ennustamiseks pole vaja selgeltnägijat.

Transamazonica_DSC09621
Tolmukihist on saanud ühtlane porikiht, ja tee on parasjagu libe.

Transamazonica_DSC09622

Transamazonica_DSC09626
Vähem kui tunni pärast on kõik jälle kuiv.

Transamazonica_DSC09633

Transamazonica_DSC09635


Transamazonica_DSC09644
Rio Tapajos, veel üks jõeületus vahetult enne Itaituba linna.

Itaitubas on võimalus söögi- ja veevarusid täiendada, ikkagi 100 tuhande elanikuga väikelinn. 

Transamazonica_DSC09648

Transamazonica_DSC09653
Siis lõpeb asfalt, ja Itaitubast edasi on tee praktiliselt tühi. Liiklus peaaegu puudub, ja siin pole enam jälgegi teedeehitusest.

Lause Wikipediast: The road has been left untouched however at points further west of Itaituba, at times narrowing to roughly 2 meters wide.

Transamazonica_DSC09664
Edasi läheb tee läbi rahvuspargi.

Transamazonica_DSCN8614

Transamazonica_DSC09667

Transamazonica_DSC09684
Seejärel hakkab jälle sadama, ja pori kleepub paarisentimeetrise kihina rataste ümber.

Transamazonica_DSC09669

Transamazonica_DSC09670

Transamazonica_DSC09671
Hea seegi, et tee kõrval oli üks laiem ja horisontaalsem koht, kus saab kinni pidada, ja oodata, kuni vihm lõpeb. Ja veel tuleb oodata, kuni tee kuivab. Teel on ainult kahesentimeetrine mudakiht, kuidagi imelik on selle pärast oodata, aga kui ikka oled ise näinud, kuidas auto vajub sirgel teel kraavi, siis pole muud, kui ootad tee kuivamist.

Mul pole mingit tahtmist siia ööbima jääda, kasvõi sellepärast, et ma olen Itaitubast vaevalt 100 km edasi saanud, ja teiseks on siinne piirkond täiesti metsik, puutumata loodus, kui tee välja arvata. Koos kõigi siia juurde kuuluvate loomadega, kaasa arvatud onca, ehk siis jaaguar. Autos magada on muidugi tunduvalt turvalisem kui telgis, aga pimedas pole eriti tark tegu nina välja pista. 

Transamazonica_DSCN8611
Ootan. Vihm jääb hõredamaks. Ootan. Ootan.

Ega midagi muud ise ka teha ei saa. Ok, tegelikult saab, see tähendab, et saaks ketid alla panna, ja siis aeglaselt edasi liikuda. Ikka mitu head pikka päeva läheks, sest Humaitani on veel üle 800 kilomeetri, ja tee täpne seisukord on teadmata. Eelnev kuudepikkune kodutöö googli otsinguga andis igasuguseid tulemusi, mis jäid valdavalt kahe äärmuse vahele, ühes otsas on “exellent” ja teises otsas on “not exist any more”.
Kõige levinum ja kõige ümmargusem jutt oli tavaliselt, et kuiva ilmaga saab sõita, ja vihmaga on tee halb, aga see oli niigi teada.

Pikapeale jääb vihm üle, ja tee kuivab siin soojas kliimas kiiresti. Aga ikkagi tuleb veel oodata, enne kui saab liikuma hakata.

Ootan veel, ja siis hakkan sõitma. Alguses nii 10 km tunnis, ja edasi juba poole kiiremalt.

Transamazonica_DSC09681
Loodus on muidugi fantastiliselt lahe ja roheline.

Transamazonica_DSC09686
Rattajälgedes on lihtne sõita, aga üle pika aja tuleb vastu suurem veok, ja kõrvale keerates juhtub jälle, et jätad auto seisma, ja auto hakkab vaikselt kraavi poole vajuma. Igatages olukord laheneb, ja saame üksteiset mööda. 

Transamazonica_DSC09694
Vähemalt sildasid ei pea enne ületamist kontrollima, sest suur veok tuli ju siitpoolt.

Transamazonica_DSC09696
On hullematki nähtud.

Transamazonica_DSCN8609

Transamazonica_DSCN8618

Transamazonica_DSCN8621

Transamazonica_DSCN8624
Kuni päeva lõpuni püsib kuiv ilm.

Mingeid tanklaid pole siin mitmesaja kilomeetri ülatuses, aga teede ehitajad on jätnud tee kõrvale mõned lagedamad platsid, mõni on suurem, ja mõni on väiksem.

See plats on suurem, ja ööbimiseks ideaalne. Pikapeale saab suure tolmu bussist välja, õnneks on vett kaasas piisavalt, jätkub ka omale pähekallamiseks. Jaaguari pole ikka veel kuulda ega näha, aga see eest on siin sipelgad ja sääsed. Sipelgate vastu aitab, kui buss nende teelt ära viia, sääskede vastu aitab OFF, ja muud samasugused määrded.

Transamazonica_DSC09702
Pärast pimeduse saabumist sõidab mööda veel kaks sõidukit, seejärel on vaikus, kui loodushääled välja arvata.

Esimese nelja päeva kokkuvõte - selja taga on 1270 kilomeetrit tolmust ja mudast Transamazonicat ja vihma tõttu on olnud ainult kaks sundpeatust.


Ees ootab veel 730 kilomeetrit. Kas läheb kaks või neli päeva, ei olegi enam oluline, peaasi on teel püsida.

Rohkem pilte on siin http://www.flickr.com/photos/tarmotamming/sets/72157637855939403/

Jätkub...

4 comments:

Imre said...

Tere Tarmo! Punased pildid, sügavale hööveldatud teed, katkised autod keset teed-dejavu.

Tarmo said...

Tervitus!

See ongi TransAmazonica, ehe ja ehtne.

Sen said...

Tere Tarmo!

Avastasin alles mõni päev tagasi selle blogi, lugemist jätkub kauemaks ;)Igaljuhul nael kummi ja ootame uusi lugusid!

Tarmo said...

Tänan! Lugemist jätkub siin tõepoolest kauemaks.