Friday, May 29, 2015
Paso de Aqua Negra, 4780 m
04.02.2015
Teekond: Koht x tee ääres – Paso Aqua Negra (Tšiili-Argentina piir) – Las Flores – Bella Vista (224 km)
Reisi algusest 132 934 km
Järjekordne hommik mägedesse viiva tee ääres. Lihtsalt koht, veidi teel eemal, ja ega midagi suurt valida polnudki.
Paso Aqua Negra on kõige kõrgemal asuv piiriületus Tšiili ja Argentina vahel, 4780 m. Ka see piiripunkt on avatud ainult lõunapoolkera suvekuudel, talvel pole mõtet üritadagi.
Aqua Negrat peetakse üheks ilusaimaks Andide ületuseks, ja õigusega. Kuna praegu on tubli pool aastat piir ilma tõttu suletud, ja tee on parasjagu kitsas ja järsk, siis on siia planeeritud ehitada 13,9 kilomeetri pikkune tunnel, mis võimaldaks aastaringset liiklust.
Argentina pool on amelikult kinnitanud projekti 2015 märtsis, Tšiili poole kinnitust oodatakse. Argentina poolne sissepääs tunnelisse oleks 4085 m kõrguselt, Tšiilipoolne 3620 m kõrgusel. Lisaks on planeeritud ehitada tunneli kõige sügavamasse osasse. 1700 m sügavusele, maaalune laboratoorium, mis oleks esimene sedatüüpi lõunapoolkeral.
Juntas del Toro - Tšiili poolne piiripunkt on 70 kilomeetrit enne Andides kulgevat piiri, suurt liiklust siin ei ole. Siit edasi on tavaline kruusatee, mida tehakse parasjagu laiemaks.
Piirini 58, ja Argentina tollipunktini 154 km. Nagu polegi palju, kui tegemist poleks mägedega.
Elqui jõe org.
Üleval on lumised tipud.
Rehvivahetusboks. Protsess muidu nagu vormelil, aga siin teed kõik üksi, otsid välja mägirehvid, tõstad auto üle, vahetad rehvi, lased auto alla. Ja siis sama protseduur teisel pool. Kõrgust on nii 4000 meetrit.
Vaatad veel korra ümber auto, et midagi maha ei ununeks, ja et tungraud ja rehvid on kindlasti kaasas, ja teed veel paraja portsu pilte Andidest. Omal kunagi hea vaadata. Ja siis edasi ülesmäge. Kuniks veel võimalik.
Tee on küll selline, et kui nüüd kaks rekkat peaks kokku saama, siis.. . Jah, siis läheb ikka kitsaks.
Varsi peaks olema piir,
Ühel pool on Tšiili.
Veel üks kohustuslik jäädvustus.
Ühel sildil on kõrguseks 4753 m.
Garmin näitab aga 4771 m. Hiljem tuleb meelde, et oleks võinud vaadata, mida näitab telefonis asuv GPS, ja mida näitab Dakota 20. Oleks vist veel rohkem erinevaid numbreid. Siin kehtib vanarahva tarkus, et kui sul on üks kell, siis sa tead õiget aega, ja kui sul on kaks kella, siis ei tea kunagi, kumb on õige.
Lume jäänused. Kui nüüd oleks siia varem tulnud, siis oleks siin mitmemeetrine lumi tee kõrval.
Argentinapoolne tee ja laskumine.
Väga lahe tee. Siit sai just tuldud. Sõida või korraks tagasi, ja siis uuesti.
Tulevikus saab siit tunnelisse, ei pea üleval serva peal sõitma. Mõnes mõttes kahju, sest väga tõenäoliselt suunatakse kogu liiklus tunnelisse, ja ilus mägitee jääb suletuks.
Kaubaveo kohapealt on tunnel muidugi asendamatu. Praegu ongi nii, et on üks aastaringi avatud piiriületus Santiago ja Mendoza vahel, ja siis ülespoole 1000 km kaugusel on veel kaks (Paso Jama ja Paso Sico). Ja need kaks on vahetevahel lume tõttu mõned päevad suletud.
Argentina poolne tee ehitus, millest osa on jõe poolt minema uhutud. Kaugemal üks saksa jalgrattur, kes tegi Aqua Negra ületuse 5 päevaga.
Mäest alla, ja ongi Argentina tollipunkt.
Mööda sõita ei õnnestu. Siin saab poole tunniga hakkama. Peale piirivalve ja tolli on veel mingi kohaliku võimu tegelane, kes samuti vaatab autosse ja on kogu vormistamise protseduuri juures. Hiljem avastan, et ajutise sisseveo tähtaeg on märgitud seekord 3 kuud, ehkki tavaliselt antakse Argentinas 8 kuud.
Jätkub...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
2 comments:
Kas reis on jälle pooleli? Auto asukoht on kuskil väikelinnas teel pealinna juba pikemat aega...
Murelik lugeja
On jah jälle pooleli, ja ise praegu eestis. Auto on Buenos Aireses tavalises hoiukohas, ja ootab.
Post a Comment