Thursday, April 18, 2013
Carretera Austral, 8 päev, Chaiten
789 päev, 17.04.2013,
Reisi algusest 88128 km,
Teekond: Rio Frio – Villa Santa Lucia – Chaiten – Camp.El Volcan (120 km).
Mäenõlvad on jätkuvalt tiheda vihmametsaga kaetud.
Carretera Austral. Metsane, niiske, pilvine, võimas. Aga niivõrd lahe, et paneb peatuma ja lihtsalt vaatad kogu metsikut ja peaaegu puutumatut loodust. Hea küll, enam pole täiesti puutumatu, sest siia on tee ehitatud ja tee kõrval on elektriliin, aga paarkümmed meetrit eemal on ikka korralik vihmamets
Järjekordne tee-ehitajate laager, ja siis on lehm keset teed. Ning ei mõtlegi kõrvale astuda.
Seekord on ees üks suurem sild, pikk ja kitsas.
Ja selle sillaga saab kruusatee otsa, siit Puerto Cardenasest kuni Chaitenini on uus tee. Seda on küll ainult 45 kilomeetrit, aga pärast mitut päeva ei tule alguses meeldegi, et bussil on ka neljas ja viies käik. Väga järske tõuse ja laskumisi ei ole, Vajutad aga gaasi põhja ja liigud tubli 85-ga Chaiteni suunas.
Linn on väike, aga siin on sadam, ning praamiga saaks siit Chiloe saarele. See on üks variant ülespoole liikuda.
Sõidan sadamasse ja korraks tundub, et täiesti õigeks ajaks. Praam on just saabunud ja autod sõidavad maha. Ja teised ootavad pealesõitu. Neid teisi pole eriti palju, kolm autot.
Sõidukite hinnakirja ei paista kusagi. Teiste autojuhtidega vesteldes kordub jutus mitu korda number 82 tuhat. 82 tuhat on suur number peaaegu igas rahas, Eurodes oleks see 136 EUR. Käsi ei roni kuidagi taskusse raha järel. Ja praamisõit ei tundugi enam nii väga huvitav ja ahvatlev. Käsi tõmbab hoopis taskuluku kõvasti kinni.
Tegelikult ma ei ole üldse selle praami kohta rohkem midagi netist uurinud, kui et see sõidab Chaiteni ja Quelloni vahel ja siiapoole liikudes olid mul valmis vaadatud järgmised variandid.
Variant A. Jõuda Chaiteni, ja edasi sõita praamiga Quelloni, Chiloe saarele, ja siis edasi Castro, Ancud ja siis veel üks lühike praamisõit ja siis on juba Puerto Montt. Variandi pluss – kõige otsem tee Puerto Montti, miinuseks on, et osa Carretera Australi jääb sõitmata ja nüüd veel siis hind ka.
Variant B. Sõita edasi ülespoole mööda Carretera Australi, kuni Caleta Gonzaloni, siis kahe praamiga Hornopirenini, sest maad mööda pole ühtegi teed. Hornopirenist Puerto Montti ja alles siis Chiloet külastama.
Pluss on kogu legendaarse Carretera Australi läbimine. Miinusteks – pikem tee. Ja veel suurem miinus oli puudulik info, sest wikipedia järgi pidi Galeta Gonzalo – Hornopireni praam sõitma ainult jaanuaris ja veebruaris Link , ja mis lühidalt tähendas, et varuks peab olema veel mõni variant C või D.
Variant C. oli sõita veidi tagasi ja siis üle Futalefu Argentiinasse, juhul kui ühegi praamiga edasi ei pääse.
Iga hetkega hakkab mulle järjest rohkem tunduma, et käiku läheb variant B, aga enne on vaja teada saada, kas Hornopireni praam sõidab aprillis, või mitte.
Sõidan tagasi linna, ostan teeäärsest kohvikust paar kohalikku pirukat (empanadat). Silt seinal kuulutab, et siin majas on wifi. Küsin wifi parooli, aga kuna kohe on algamas lõuna (kell on juba üks), ja mitte midagi ei toimu, siis on wifil ka lõuna ja tulgu ma tagasi peale lõunat. Ok, vöhemalt piruka saab ära süüa. Teisel pool teed on kauplus, mis töötab vist ilma lõunata, igatahes uks on lahti, kauba saab korvi laduda ja kassas saab maksta.
Rannapromenaadil on turismiinfo majake, aga uks on kõvasti kinni. Üle tee asuvast hotellist saan teada, et kella ühest kuni kolmeni või neljani on lõuna, siis peaks infopunkt avatama. Hea seegi. Ja veel saan teada, et paarisaja meetri kaugusel on laevafirma kontor, kus müüakse praamipiletid. See on samuti kasulik info.
Kontoris on samuti lõuna.
Maja seina peal on suur-suur kohaliku piirkonna kaart. Punasega on tähistatud teed. Millegipärast on kaardil üks huvitav punktiirjoon, millega tähistatakse tavaliselt väga väikeseid teid. Kui nüüd kaarti uskuda, siis saaks ülespoole ka mööda maad, aga ma nagu ei ole kuulnud, et kellelgi oleks see õnnestunud.
Lõuna kehtib siinmail kõigile, lind ka ei lenda lõuna ajal.
Lõuna.
Kui seinal olevat hinnakirja vaadata, siis saab siit sõita ka otse Puerto Montti, aga siis jääks ära oluline osa Carretera Australi läbimise lõbust.
Lõpuks saab lõuna läbi, ja piletikontor avatakse. Järgmised kaks praamisõitu Caleta Conzalo – Fiordo Largo ja Letepu - Hornopiren on ühel piletil. Pilet maksab 30 tuh, ehk siis 50 EURi. Hoopis teine suurusjärk.
Mitu korda rõhutatakse, et praam väljub homme kell kaks ja et hiljemalt kell üks tuleb kohal olla. 13:00 kirjutatakse punasega piletile.
Linnast väljudes on teel veel üks hoiatus, et mõnede lõikude sillad kannatavad ainult 10 tonnised veokeid.
Tee läheb edasi läbi Pumalini Rahvuspargi.
2008 aasta vulkaanipurske tagajärjed.
Täpselt õigel ajal on tee ääres õige silt. Päev hakkab ju õhtusse jõudma.
Kõrvalteel.
Edasi pole vaja sõita, siin saab rahulikult magada, Galeta Gonzaloni jääb nii 10 kilomeetrit ja seal peab olema alles kell üks päeval. Jõuab homme veel pargis ringi vaadata.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment