Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Friday, April 19, 2013

Carretera Austral, 9 päev, Galeta Gonzalo


790 päev, 18.04.2013,
Reisi algusest 88168 km
Teekond :  Caleta Conzalo – Letepu -  Fiordo Largo - Hornopiren (40 km !!)

Sendero_de_Alerces_DSC01632
Praamini on maad vist veel 10 kilomeetrit ja üle 2 tunni aega, kui teeäärne viit juhatab järjekordsele jalutusrajale.



Sendero_de_Alerces_DSC01633
Siin on kuni 3000 aasta vanused küpressid.

Sendero_de_Alerces_DSC01635

Sendero_de_Alerces_DSC01639
Puud ei taha pildile ära mahtuda. Kaugemale minna ka ei saa, see tähendab, et saab minna, aga siis on näha ainult jupp puutüve.

Sendero_de_Alerces_DSC01641
Ümberringi on kõik roheline. Ja niiske. Ja vaikne.

Sendero_de_Alerces_DSC01646
Jalutusrada tehtud kunagi ammu mahakukkunud puutüvele, kaugemal on trepiastmed.

Sendero_de_Alerces_DSC01647

Sendero_de_Alerces_DSC01650

Sendero_de_Alerces_DSC01653
3000 aastat on vanus, mida pole lihtne ette kujutada. Need puud kasvasid juba siis, kui 3000 aastat tagasi lõppes pronksiaeg ja hakkas rauaaeg, ja kui Rooma linna asutamiseni jäi veel üle 200 aasta.

Galeta_Gonzalo_DSC01657
Galeta Gonzalo sadam. Lahes ujuvad delfiinid. Vee all. Vahepeal on näha mõnda uime, ja siis veidi hiljem uuesti.

Galeta_Gonzalo_DSC01659
Põhimõtteliselt on siin võimalik nelja seina vahel ööbida.

Galeta_Gonzalo_DSC01660

Galeta_Gonzalo_DSC01662

Galeta_Gonzalo_DSC01663
Kella ühe paiku saabub praam.

Galeta_Gonzalo_DSC01664
Praami ootavad ka kaks Argentiina jalgratturit, nende sihtpunktiks on Bariloche. Ja küsivad, et kas ma saan aidata neid transpordiga, et paneks rattad katusele, ja võtaks neid peale, sest pärast esimest praamisõitu on 10 kilomeetrit teadmata seisukorras teed, ja neil on soov jõuda täna järgmisele praamile.

Ikka saab. Katusel on ruumi laialt. Meenub Aafrika – katusel on koht kollastele kanistritele, kanadele, kitsedele, ja nii edasi. Koorma kõrgust piirab ainult koormakinnitaja fantaasia. 

Galeta_Gonzalo_DSC01666
Veel üks võimalus minibussiga mööda Tšiilit sõita on kasutada rendibussi.

Galeta_Gonzalo_DSC01667
Parempoolne on bussirida. Open-mouthed smile

Galeta_Gonzalo_DSC01670

Galeta_Gonzalo_DSC01671

Galeta_Gonzalo_DSC01672
Ja vasakpoolne ka.

Galeta_Gonzalo_DSC01674
Praam hakkab liikuma.

Galeta_Gonzalo_DSC01676
Rannikut vaadates eriti ei imesta, et siit edasi mööda kallaste ei ole teed ehitatud. Tehniliselt oleks see kindlasti võimalik, aga millise hinnaga. Majanduslikult otstarbekam on kasutada vahepeal praamiliiklust.

Pumalin
Sama koht kõrgemalt vaadates, Galeta Gonzalo sadam on paremal pildi servas. Pilt ise on pärit Wikipediast.

Carretera_Austral_DSC01679
Pelikan õhku tõusmas.

Carretera_Austral_DSC01686
Lühike praamisõit saab läbi, tee läheb jälle läbi vihmametsa. Varsti peaks olema järgmine sadam, aga kõik kolonn jääb järsku keset metsa seisma. Esialgu arvan, et peatuse on põhjustanud teeremont, aga põhjus on palju lihtsam. Ootame ära ja laseme mööda praamilt maha tulevad autod, et mitte sadamasse liiklusummikut tekitada. 
Carretera_Austral_DSC01690
Silt kinnitab, et tee korrashoiuga tegeletakse ja selleks kulub kümnekohaline rahanumber. Peaaegu 2 miljardit peesot ehk siis üle 4 miljoni USD.

Carretera_Austral_DSC01691
Järgmises sadamas on juba suurem praam. Aga pealesõit on aeganõudvam.

Carretera_Austral_DSC01693
Praamile tuleb sõita tagurpidi, ja soovitavalt täpselt, sest muidu võib ennast veest leida.

DSCN7385
Mõni auto saab peale kiiremini, ja teisel läheb tagurdamisega rohkem aega. Vahepeal askeldatakse labidatega ja tõmmatakse mõnda autot jälle ülespoole.

DSCN7391
Seejärel lubatakse väiksematel autodel otse praamile sõita, kuna muidu saaks päev enne otsa.

Carretera_Austral_DSC01696
Kallas on asustatud, aga ligi saab ainult mööda vett. Kui siit otse ida poole liikuda, Andide suunas, siis enne Argentiina piiri ei ole ees ühtegi teed.

Carretera_Austral_DSC01699
GPS-i järgi liigub laev kiirusega 15 km tunnis. Sõit kestab üle 4 tunni, Hornopirenisse jõuame kottpimedas. Kohe sadama juures on hulgamisi erineva hinnaga hosteleid, parkimisvõimalusega ja ilma, ei pea pikalt otsima. Laev saabub ju õhtul ja reisijad tuleb ju kusagile majutada.

Kokkuvõtlikult võib öelda, et see oli üks praamisõidupäev. Praegu on Carretera Australil 4 praamilinki, kolm sõitu on seljataga ja üks lühike on veel ees.

No comments: