Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Sunday, February 27, 2011

Egiptus – Aswan


53 päev
27-02-2011 Õhtu
Egypt, Aswan
Reisi algusest 10330.

Peatuspaik – kämping Adam’s Home, täpsemalt kämpingu taga kõrgemal kohal vaatega Niilusele.

ˇ

DSCN2013

Selline on kämping seestpoolt.

DSCN2012

Vaade jõele

Eile Abu Simbelisse ei jõudnudki. Sest hommikul oli vaja üles leida laevapiletite müügifirma “Nile River Valley Transportation Company”, aga sinnajõudmine ei tahtnud hästi õnnestuda. Lõppkokkuvõttes jõudsin õigesse kohta tund aega peale õiget aega. Kuna broneering oli varem telefoni teel tehtud, siis mõõdeti auto üle – et kas on alla 5 meetri või üle. Sest üle 5 meetri pikkustele autodele on kallim hind. Õnneks on Mazda igatpidi mõõtes alla 5 meetri ja passi järgi samuti.

Järgnevalt tuli minna sellisesse asutusse nagu “traffic court” ehk liikluskohus ja saada sealt tõend, et Egiptuses viibimise ajal ei ole liikluseeskirja rikkumisi. Asutus ise oli paari km kaugusel keset linna. Ukse ees istus kasti peal noormees, kes täitis ära järjekordse araabiakeelse vormi. Taotlus tõendi saamiseks. Seejärel oli vaja oma passist teha koopia ja Egiptuse autopassist samuti. Dokumendid pandi ilusasti kilekaante vahele ja viibati teise korruse suunas. See tähendas, et sisetunde järgi tuli üles leida õige asjamees, kes annab rikkumiste puudumise tõendi. Asutus ise oli rahvarohke, kõik püüdsid midagi ametnikega seletada ja vaielda, ja paljudel tubadel ei olnud ees uksi, seega puudusid ka uksesildid. Mis oleksid niikuinii olnud araabiakeelsed. Lühidalt – lõpuks õnnestus need kilekaante vahel olevad paberid kellelegi kaasa sokutada, kes soovitas oodata ja aega läkski kokku mingi pool tundi. Seejärel sai ühe suurema ülemuse käest väikese paberi, mille kohta öeldi selgituseks, et kõik on ok.

DSCN2039

Tagasi piletimüügikohta tõestamaks, et see tõend on nüüd olemas. Selle aja peale oli kell saanud 11, mis tähendas, et täna rohkem konvoid Abu Simbeli suunas ei liigu (päevas peaks väljuma 2 konvoid, hommikul kell 4 ja kell 11 ennelõunal). 

Aswani üks vaatamisväärtustest on lõpetamata obelisk – Unfinished Obelisk.

Kõrguseks oleks olnud 42 m ja kaal 1200 tonni, kuid graniidi purunemise tõttu jäi töö pooleli.

Valminuna oleks tegemist olnud Egiptuse suurima obeliskiga

Edasi vaade Philae templile

Paadist.

DSCN2066

Ja allpool on roomlaste ehitatud keiser Traianuse aiamaja

Vahelduseks

Homme peaks olema viimane päev Egiptuses, seega kokku 21 päeva ja peaaegu 2900 km. Üle elatud Egiptuse Revolutsioon ja Kairo liiklus.

Hommikul tuleb minna liikluspolitseisse, ära anda kohalikud autonumbrid ja seejärel läheb sõit politsei saatel sadamasse, sest seal ootab elav legend “Aswan - Wadi Halfa ferry”. Samasugune legend, nagu kunagi oli “Aurora” kuuendikule maailmast. Kui keegi veel mäletab. Open-mouthed smile

Maismaad mööda Sudaani kahjuks ei pääese, sest Punase mere äärne tee on Egiptuse ja Sudaani piiritüli pärast juba ammu suletud – siit saab täpsemalt lugeda.

Laev väljub Sudaani poole korra nädalas – esmaspäeviti ja sõiduaeg peaks olema 18 tundi. Kuhu autod pannakse, sellest tuleb juttu järgmises postis.

No comments: