Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Thursday, April 11, 2013

Carretera Austral, 1 päev, Caleta Tortel


782 päev, 10.04.2013
Reisi algusest 86 632 km
Teekond: Puerto Rio Tranquilo – Cochrane – Caleta Tortel (236 km).

Edasi liikumisel tuli teha väike valik, kas sõita kohe põhja suunas, või sõita veidi (!!!) maad lõuna suunas ja üle vaadata legendaarse maantee Carretera Australi praegune lõpp-punkt, Villa O’Higginsi nimeline küla. 

Carretera Austral, ehk siis pikema nimega Carretera General Augosto Pinochet, või lühikese nimega Ruta 7 on 1240 kilomeetri pikkune tee lõuna Tšiilis. Ja veel on seda teed nimetatud “Road after the end of the world” Link

Vaatasin netist pilte, niipalju kui see võimalik oli, lugesin wikipediat ja wikitravelit jne, ning iga edasine infokübe kinnitas, et kõik see piirkond väärib külastamist.

CarreteraAustral_DSC01081



Ajaloost. Tee ehitamist alustati 1970-ndate aastate lõpus, kindral Pinocheti ajal, ehkki 1950-1970 aastatel tehti mitu katset ühendada Tšiili kesk- ja lõunaosa teedega. Ehitusel töötas üle 10 tuhande sõjaväelase.

Ma lisan siia kolm inglisekeelset lõiku tee ehitamise ajaloost, et midagi tõlkes kaduma ei läheks. History of Carretera Austral

The road crosses one of the most uneven and rugged stretches of land in the world. Isolation and natural obstacles such as virgin forests, fjords, marshes, rivers, lakes, cliffs, valleys and impenetrable woods, added to the lack of material and human resources, increased considerably the cost of the necessary infrastructure.This was the environment which challenged the 10,000 members of the Cuerpo Militar del Trabajo (CMT), in opening up the track which would later be transformed into the more than 1,240 km of the Carretera Longitudinal Austral down to Villa O’Higgins, near the Southern Icefield, and 229 km of lateral roads.

Over a period of twenty years, 3,086 linear meters of bridges were constructed; a total of 4,082,344 cubic meters of ordinary earth were removed by excavation, plus 7,955,618 cubic meters of rock; more than 500 tons of explosives were used and 27 camps were set up.

The CMT worked under difficult climatic conditions and in complete geographical isolation, with below zero temperatures for eight months of the year, and ten months of rain. The 1,240 km which have now been completed were built practically without machinery. Machines could only be used after the CMT members had carried out the most difficult work of access and penetration.

Et siis suures osas käsitsitöö. Tulemuseks oli läbi vihmametsade ja üle mägede kulgev tee, mille algus on Puerto Montti linnas ja praegune lõpp-punkt on Villa O’Higginsi külast 7 km lõuna pool.

CarreteraAustral_DSC01026
Hommik Puerto Rio Tranquilo külas.

CarreteraAustral_DSC01028

CarreteraAustral_DSC01039
See on juba suurel teel.

CarreteraAustral_DSC01040
Tee ääres on kuidagi liiga sinise veega jõed.

CarreteraAustral_DSC01042
Nagu basseinivesi, ehhki basseinis on vist põhi siniseks värvitud.

CarreteraAustral_DSC01049

CarreteraAustral_DSC01052
Edasi lõuna suunas, tee täheb mööda laugjat mäekülge, ja liiklust pole peaaegu ollagi.

CarreteraAustral_DSC01058
Kliima vaheldub kiiresti. Siin mägedes pidi olema neli aastaaega ühe päeva jooksul, aga vahetevahel on ka kõik neli aastaaega tunni aja jooksul. Igatahes päike ilmus välja ja kaugemalt paistavad pilvede vahelt lumised mäetipud.

CarreteraAustral_DSC01061
Tee läheb edasi, järjekordne mäekuru jääb seljataha.

CarreteraAustral_DSC01075
Mööda järvekallast.

CarreteraAustral_DSC01076

CarreteraAustral_DSC01083
Kohe tee kõrval on hulgem võimalusi joogivee varude täiendamiseks. 

CarreteraAustral_DSC01091
Mäed ja joad mäenõlvadel. Puutumatu loodus. Ma vaatasin veel, et kas oleks võimalust mõnda juga lähemalt vaatama minna, aga ei, tee ääres oli ehtne vihmamets, midagi sellist, nagu Brasiilias. Ja ei mingit jalgrada, suuremat teest rääkimata. 

CarreteraAustral_DSC01095

CarreteraAustral_DSC01097

CarreteraAustral_DSC01101

CarreteraAustral_DSC01103
Üle pika aja üks oluline ristmik, sõidan otse edasi. Puerto Yungay jääb järgmiseks päevaks. Praam väljub aprillis 2 korda päevas, kell 12 ja kell 15, homme tuleb õigel ajal kohal olla.

CarreteraAustral_DSC01104
Caleta Tortel. Tee lõpeb ümmarguse parkimisplatsiga.

Caleta_Tortel_DSC01123
Jõudsin kohale veidi enne päikeseloojangut, st arvatavat päikeseloojangut, sest päikest polnud kusagilt näha. 240 kilomeetri konarliku kruusatee läbimiseks kulus peaaegu terve päev. Ok, vahepeal sai pildistamiseks ikka peatusi ka tehtud.
Caleta_Tortel_DSC01106
Caleta Tortel on pooletuhande elanikuga väikelinn Tšiili rannikul, Rio Bakeri jõe suudmes. Ning siin puuduvad tänavad, nagu me oleme harjunud neid nägema. Linn asutati 1955 aastal, ja arenes tänu puidutööstusele, sest ümbruskonnas kasvas Guaitecas cypress.

Kuni 2003 aastani oli linn ligipääsetav ainult kas mere või siis õhutranspordiga, ja kuni Carretera Australi ehitamiseni ei tulnud siia maa poolt mitte ühtegi ühtegi teed. Sel põhjuse puuduvad linnas traditsioonilised tänavad, enamus linna on ehitatud mäenõlvale, ja tänavaid asendavad puidust trepid ja käigurajad. 

Caleta_Tortel_DSC01108

Caleta_Tortel_DSC01110
Siit saab alla mere äärde.

Caleta_Tortel_DSC01111

Caleta_Tortel_DSC01115
Puidust rannapromenaad, täidab ka paadisilla ülesannet.

Caleta_Tortel_DSC01117

Caleta_Tortel_DSC01118
Väljas läheb pimedamaks, ja jään ööbima linna ainsasse parklasse. Sellesse ümmargusse. Tänavavalgustust, või siis parklavalgustus ei tööta, väljas on kottpime. Rahulik, vaikne, aga öösel läheb jahedaks. 
Caleta_Tortel_DSC01122
Hommikul on veel jahedam. Ja ilm on kuidagi ühtlaselt hülgehall.

Jätkub.

1 comment:

Anonymous said...

See loodus jätab ka pildi pealt vaadates väga võimsa mulje.