Saturday, February 9, 2013
Ushuaia 1
721 päev,
Reisi algusest 82 512 km
Ushuaia.
Tulemaal asuvat Ushuaiat on nimetatud maailma kõige lõunapoolsemaks linnaks, aga kui asjasse süveneda, siis turiste ligimeelitavat nimetust “The Southernmost in the world” kasutavad veel kaks Tšiilis asuvat linna, Punta Arenas ja Puerto Williams. Selguse mõttes vastav kaart ka.
Kaardil on põhi üleval, nagu meil ikka kombeks, ja kui kaardile kiire pilk heita, siis Punta Arenas on Ushuaiast põhja pool ja Puerto Williams on lõuna pool.
Punta Arenas on nendest kolmest kõige vanem ja elanike arvult kõige suurem (136 tuh.), asub Magalhaesi väina ääres ja väide “kõige lõunapoolsem …” põhineb suurusel (suurem kui Ushuaia, Rio Grande ja Puerto Williams).
Ushuaia asub Beagle kanali põhjakaldal, elanike arv on 64 tuh, ja ta on kõige tuntum “The southernmost city in the world”.
Puerto Williams asub Isla Navarino saarel, Beagle kanali lõunakaldal, ja elanine arv on 2876, mis ei taha väga hästi linnaks klassifitseeruda, ehhki linn reklaamib ennast kui “Puerto Williams, the southernmost town in the world”. Link http://www.thisischile.cl/1116/2/249/puerto-williams,-the-southernmost-town-in-the-world/Article.aspx.
Igatahes Ushuaias on seda The Southernmost in the world ja End Of The Word reklaami igal pool. Ja ette rutates võib mainida, et mõjub ka, sest peaaegu üle päeva on näha kuidas suured kruiisilaevad seisavad sadamas.
Ushuaia sadam.
Paarisaja meetri kaugusel sadama väravast on kaldapealsel “fin del mundo” silt, mille juures on tavaliselt rohkesti rahvast. Enamus kruiisituristid. Ja neid kohustuslikke pildistamispaiku on siinkandis teisigi.
Mööda Ruta 3 maanteed saabunu peatub ja teeb esimese pildi tavaliselt linna piiril.
Aga maantee viib veel Ushuaiast edasi, ja seejärel on ees Tierra del Fuegio Rahvuspark ning veel üks peaaegu kohustuslik pildistamispaik.
Lapataia laht, siin lõpeb Ruta 3. Buenos Aireseni on siit 3079 ja Alaskani 17848 km.
Etikett näeb ette, et ise peab samuti seisma sildi juures, nii et üks poliitiliselt korrektne pilt ka.
Veel mõningaid juhuslikult kohatud sõidukeid, millel sihtpunktiks Alaska
VW buss, valmistamisaasta teadmata.
Ja 1931 aastast pärit Chevrolet.
Kui ma küsisin modifikatsioonide kohta, siis sain teada, et autole on paigaldatud Nissani diiselmootor, aga kõik muu pidi olema originaal.
Ja edasi veidi tehnilist juttu, mitte ei midagi erilist oleks juhtunud, aga kätte oli jõudnud korralise õlivahetuse aeg ja üleüldse peab auto olema tehniliselt täiesti korras. St, mitte et “see jupp käib veel küll”, aga et kõik on “perfect”. Leidsin suhteliselt viisaka koha, kus pidid olema kohe riiulist võtta mõlemad õli filtrid ja veel oli vaja vahetada õhufilter, ja ning kuna kohe tõstukile ei pääsenud, siis sain aja järgmiseks hommikuks.
Järgmisel päeval tagasi tulles küsisin üle teenuse ja filtrite hindade kohta, mis olid täiesti mõistlikud, seejärel leitigi kohe õiged õlifiltrid ja vales nõõdus õhufilter, ning siis tuli esimene üllatus, öeldi, et anna võti, ja nemad sõidavad sisse!? Ma ei hakanud sel teemal pikalt vaidlema, ütlesin, et ma ise sõidan sisse ja sõitsingi. Ja andsin mõista, et ma tahan ise juures olla, ja vahetamise protsessist pilte teha. Sest nagu senine elu on näidanud, tuleb võõras kohas ise juures olla, ka kõige tavalisemat nelinurkset 8 poldiga kinnikäivat põhjakaitset saab valesti alla tagasi keerata.
Auto tõsteti üles, mulle öeldi, et et tee oma pilt ja lahku ette ooteruumi, ainult et see ei sobunud mulle üldsegi. Tegelikult täiesti oma viga, niisugused asjad tuleb enne koos hindadega kokku leppida, ja kui öeldakse, et juures olla ei saa, siis tuleb lihtsalt pikema jututa töökoda vahetada. Kui ise juures olla, siis on üldjuhul esimeste minutitega selge, kas ja mis kvaliteediga tööd tehakse, kuidas hoitakse töövahendid ja millised on töövõtted.
Kuna ma auto juurest lahkuda ei kavatsenud, siis kutsuti tagaruumist keegi suurem ülemus, kes rääkis isegi mõned sõnad inglise keelt, mille peale ma lõpuks loobusin, ja läksin ooteruumi läbi klaasseina edasist protseduuri jälgima. Järgmised 15 min ei toimunud auto juures mitte midagi, uue õli sissekallamise momendiks läksin ilma kutsumata tagasi, ja õieti tegin, sest muidu oleks 6,2 liitri asemel piirdutud 4 liitriga.
Järgnevalt autot alt vaadates arvati, et muidu on kõik ok, ainult et vasakpoolne rooliots liigub ja vajab vahetamist, aga kuna neil seda laos ei ole, siis nad seda vahetada ei saa, ja ma sain järgmise töökoja aadressi. Ma ei hakanud nendega pikemalt seletama, sest esisilla kallale ei saa kedagi niimoodi lasta, et ise kõrval ei ole. Põhjakaitse polte üritatakse küll viltu tagasi keerata, aga üldjuhul ma olen ikka enne jaole saanud, kui vint on täitsa viltu keeratud.
Sõitsin töökojast välja, vaatasin pärast paarisaja meetri läbimist, et õli ei leki ja et õlifilter ei logise ja seejärel leidsin juhatatud kohast järgmise autoteeninduse.
Rääkisin siin oma loo ära, et üks rooliots vajab kontrollimist ja vist vahetamist, ja edasi läks asi kiiresti, vastav rooliots leiti tagaruumist ja seejärel sõitsin autoga kanalile. Täpsem ja põhjalikum vaatlus näitas siiski, et rooliots liigub nii nagu peab, ja mis peamine, ei logise, ning peale paari kummipuksi peaks olema kõik ok.
Auto all olukorda uurides sain järjekordselt kinnitust, et ise tuleb kõrval olla, ja kontrollida, et kõik vajalikud asjad on vahetatud, sest õhufilter oli jäetud vahetamata. Ju nad siis ei leidnud õige suurusega filtrit.
Rooliotsa ostsin tagavaraks, sest üks pool sai Uruguais vahetatud, ja siis läks õige jupi leidmiseks ja kohaletoomiseks mitu päeva, ja kunagi ei tea, millal see teine pool lõpuks logisema hakkab.
Aga halvasti kinnikäivat esiust ja küljeust nad siin parandama ei hakanud, soovitati minna järgmisesse töökotta, kes on rohkem asjaga kursis. Oligi, töökoda tegeles kereremondiga alates keevitustöödest kuni värvimiseni, ja uks painutati paika paari minutiga. Kohe näha, et ma pole esimene, kes oma tugeva tuule käes tagurpidi läinud uksega abi vajas.
Küljeuks vajas samuti uut laagrit, sest eelmine kulus aastate jooksul lihtsalt ribadeks. Laagri kohaletoomisele kulus üks tund ning vahetamisele ja ukse mahatõstmisele-paigaldamisele läks samuti tund. Aga peaasi, et uksed said korda.
Jätkub…
Sest tegelikult saab autoga Ushuaiast veel rohkem lõuna poole, aga see on juba eraldi postituses.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
3 comments:
Täna algas Patagoonias seiklusspordi ekspeditsioon võistlus http://patagonianexpeditionrace.com/ , V-b kohtate mõnda võistkonda, siis teab, millega tegu!
Lõpp-punkt on Kap Hoorn !!?
Sellel aastal mitte. Lõpp-punkt on Punta Arenas.
Siit saab jälgida, kus võistkonnad praegu asuvad:
http://share.delorme.com/patagonianexpeditionrace
Siit saab jälgida trassi ja kaarte:
http://www.facebook.com/PatagonianExpeditionRace/photos_stream
Post a Comment