Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Saturday, September 7, 2013

Puerto Maldonado ja Tambopata


01.09.2013 – 03.09.2013
Teekond: Cusco – Ccatca - Ocongate – Loromayo - Puerto Maldonado – Inapari (713 km)

DSC04369


Mul oli juba pikemat aega kavas minna uuesti Brasiiliasse, ja sedakorda Peruust, mööda Interoceanica maanteed, mis on ainus autotee nende kahe riigi vahel, Brasiilia aken Vaiksele Ookeanile, kui nii saab öelda.

DSC04381
Teeviit Interoceanica alguses näitab ilusaid suuri numbreid, näiteks, et Sao Paulosse on siit 4601 km, aga momendil oli kõige olulisem jõuda päeva lõpuks Puerto Maldonadosse. Paarisada meetrit edasi oli politsei kontrollpost, kus küsiti lihtsalt, et kuhu minek ja seejärel sooviti head teed.

DSC04391
Veel mägist Peruud. Cusco on 3600 m kõrgusel, enne Brasiiliat on vaja minna veel kaks kilomeetrit kõrgemale.

DSC04419
Ja mõned lumised tipud kaugemal.

DSC04421

DSC04424

DSC04428
Interoceanica tõuseb järjest kuni 4725 meetri kõrguseni, ja siis algab ülipikk laskumine. Üleval on kohati lumi.

DSC04429
Keegi on üritanud vist lumememme teha.

DSC04437
Teisel pool on alguses paljad mäenõlvad, aga mida järkjest kaugemale ja madalamale, seda soojemaks läheb.

DSC04442DSC04451
Puerto Maldonadosse jõuan paar tundi peale päikeseloojangut. Viimane paarsada kilomeetrit on tee kõrval vihmamets, ning temperatuur ja õhuniiskus on samuti vastav. Vist on 30, aga võib-olla ka rohkem. Sooje riideid ei lähe väga tõenäoliselt niipea vaja.
DSC04476
Järgmine päev on sõiduvaba, Puerto Maldonado lähedal asub Tambopata rahvuspark, kuhu pääseb ainult mööda jõge.

Rio Madre de Dios ja jõetransport turiste ootamas.

DSC04491
Momendil on siin kuivem periood, aga kaldal olevate jälgede järgi on näha, et jõetase on olnud ka mitmed meetrid kõrgem.

DSC04601

DSC04492

DSC04501

DSC04506

DSC04508


DSC04524
Ja edasi paadiga Sandovali järvele.

DSC04529

DSC04532

DSC04536

DSC04537

DSC04541DSC04556DSC04558DSC04566

DSC04577

DSC04585

DSC04587

DSC04590
Kaitsevärvi sisalik. Giid näitas meetri kauguselt, ja ikka ei hakanud esimese hooga silma, niivõrd sarnane puukoore värvile.
DSC04597

DSC04604
Tambopata kaitseala kaart. Päevane külastus sisaldab paadisõitu Puerto Maldonadost kaitsealani, seejärel kolmekilomeetrit jalutuskäiku läbi vihmametsa, siis on veel üks paadisõit, üle Sandovali järve, lõunasöök vastaskaldal ja seejärel tagasi. Ja muidugi taksosõit ööbimispaigast läbi linna sadamasse ja hiljem tagasi. Selline tore täiskomplekt, koos kohaliku toitlustamisega, omal peab olema kaasas ainult päikesekreem ja sääsetõrjevahend ja peaaegu terveks päevaks juua. Sest väljas on palav ja niiske.
DSC04606
Tagasi sõites on kaldal näha mõned alligaatorid, aga neid on vähe ja paadi lähenedes kaovad nad vette. Pildistamisest ei tule midagi välja.

DSC04617
Giid paadininas.

DSC04631
Järjekordne ööbimispaik – Anaconda Lodge pakub kämpinguvõimalust, st autos magamise võimalust. Autos on viisakalt öeldes soe. Peaaegu nagu värskelt väljalülitatud praeahjus. Esialgne mõte uksed-luugid-aknad lahti hoida läheb kiirest üle, kui silma hakkab paari meetri kaugusel puutüvel istub suuuuur ämblik, kes esialgu teeb nägu, et valge turist on täiesti ebahuvitav ja mittesöödav. Parem juba mitte riskida. Ma olen kuskilt lugenud, et siin on Amazonase piirkonnas on olemas mingid lihasööjad taimed, aga mõnikord on parem kõike mitte teada.

DSC04633

DSC04636
Ja uksed-aknad võiks üldse kogu aeg kinni hoida, sest muidu on ka neljajalgsed külalised platsis.

DSC04644

DSC04646

DSC04650
Puerto Maldonado uus sild üle Madre de Diosi jõe. Sild ehitati paar aastat tagasi, enne seda käis paam üle jõe. Siit on piirini üle 200 kilomeetri, kahel pool teed peaks olema võimas ja kirev vihmamets, täis elu, aga tegelikkus on teine.

DSC04652
Rohelise ja tiheda vihmametsa asemel on põlenud maa. Kuna tee oli siin ka varem, siis on mets jäänud järjest kaugemale ja kaugmale.
DSC04657
Keset põlenud lagendikke on mõned üksikud puud suutnud vastu pidada.

DSC04659

DSC04671
Vahepeal on rohelisemad kohad, ja siis on järgmine põlemine. Ja siis järgmine. Ja järgmine.
DSC04683

DSC04684
Ka siin on mõned puud suutnud inimkäte poolt süüdatud laastavale tulele vastu hakata. Miks seda kõike tehakse, on hoopis pikem teema, ja kuna sama protsess käib ka Brasiilias ja palju suuremas ulatuses, siis ma üritan sellest edaspidi veel juttu teha. Üks asi on sellest varem lugeda, aga hoopis teine lugu on kõike ise näha.

DSC04689
Inapari on piirilinn. ja siin saab Peruu selleks korraks otsa.

DSC04715
Piiril läheb kiiresti, passi tuleb tempel ja kõik. Aga auto ajutise sisseveo paberi äraandmisel lisandub pagasisse uus kogemus, ma saan siin paberile kinnituse, et olen on sõiduki riigist välja viinud. Teistes Lõuna-Ameerika riikides on lahkumisel lihtsalt paber ära võetud, ja kogu lugu. Autos olev kraam ei huvita kedagi, piisab, kui näitad käega, et auto asub näed seal teisel pool teed pirukaputka ees.
DSC04716
Täname külastamise eest. Corredor Vial Interoceanico Sur Peru-Brazil.

Pool Peruud jäi külastamata, aga mõnikord tuleb arvestada ka aastaaegadega, on regioone, mida on mõnedel aastaaegadel mõistlikum külastada. Ning praegu on septembri algus, ja paras aeg jälle Brasiiliasse tagasi tulla. Viisavabalt loodetavasti.

DSC04718
Rio Acre ja piirisild, teisel pool jõge on Brasiilia. Kohe kõrval on Boliivia.

Jätkub järgmises postituses.

No comments: