Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Friday, September 20, 2013

Humaita-Manaus, BR-319, 3 päev


11.09.2013,
936 päev,
Reisi algusest 103 900 km,
Päevateekond 107 km.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05673

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05631
Pildiallkiri võiks olla lihtne ja lühike: Täiesti sõidetav tee läbi vihmametsa vähemvihmasel perioodil, või siis midagi sarnast. Fakt on see, et teel sai sõita, edasiliikumise kiirusest parem ei räägi.

Ok, alustame hommikust.
BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05499
Hommik on udune ja niiske, ja veidi jahedam, kui varasematel päevadel. Kõik on muidugi suhteline.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05508
Pilt kohast, kus me kavatsesime eile õhtul kõigepaelt peatuda. Mitte ühtegi sipelgat ei hakanud silma, ju nad siis magavad hommikul kauem.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05503
Öömaja kaugemalt.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05509
Kerge hommikukohvi enne liikumahakkamist. Korraks oli mõte hakata juba enne seitset liikuma, et võib-olla jõuab isegi üle saja kilomeetri päevas läbida, aga tegelikkuses läheb ikka rohkem aega, ja pole ju kella peale minek. Kellaga pole siin midagi eriti teha, kalender on tunduvalt praktilisem.

Praeguse tempoga edasi sõites peaks saama nädalaga see 700 km läbitud. Rõhk on sõnal “peaks”. Sest mitmete teiste reisijate blogides on kirjas, et viimane osa enne Manaust pidi tee kehvem olema. Mõiste “hea tee” ja “kehv tee” on samuti suhtelised, ma olen omal need kriteeriumid niimoodi paika pannud, et hea tee on tee, mida mööda saab sõita, nii et kinni ei jää, ja halb tee on siis kõik ülejäänu.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05501
Kõik kasvab, niiskust ja soojust ju jätkub.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05510

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05513
Kümme minutit peale starti, kell 7:18 on ees tänase päeva esimene porisem teelõik, mitte küll mitmesajameetrine, aga piisavalt pikk, et enne autost välja tulla ja igaks juhuks läbi jalutada.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05514
Kuna rattarööbastes sõitmine võib lõppeda põhja peale kinnijäämisega, siis püüan sõita kõrgema osa peal. Kõrgem osa on libe, ja viimane kümmekond meetrit läheb külg ees. Siis on jälle tugevam maapind.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05523
Edasi on jälle “parem tee”.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05525
Ja mõned värskelt parandatud sillad.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05526

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05528
Tüüpiline väiksem sild BR-319 maanteel, mõned lauad on paari naelaga kinni, ja mõned lauad on läiesti lahti, aga nad on sõidetavad, lihtsalt tuleb vaadata, et rattad mööda õiget lauda liiguvad. Ja mõnda lauda tuleb ise sättida. 

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05530
Sest kukkumine on ikka kõrgem, kui paar meetrit.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05534

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05536
See on vana sild, ja siit ei pea üle sõitma, uus sild on kohe kõrval.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05538

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05541

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05544
Korralikum tee vaheldub sajameetriste mudasemate lõikudega.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05548
Kuna siin ei liigu suuri veokeid, ja põhi ei ole pehme, siis üritan seekord rattarööbastes sõita, aga alustan liiga väikese hooga, ja buss jääb esimest korda põhja peale kinni. Pärast lahtitõmbamist alustan suurema hooga, ja püüan vältuda rattarööbastes sõitu, ning see aitab.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05557

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05560
Üks paljudest-paljudest kehvematest lõikudest.
BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05565

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05569
402 kilomeetrit on jäänud kuni tee alguseni, näitab silt järjekordse Embrateli masti juures.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05571

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05578
Ja vahelduseks on mõningane jupp asfaltteed.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05579

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05582

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05583
Mõnest sillast on mugavam lihtsalt mööda sõita.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05584

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05586

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05593

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05595

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05597

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05611

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05613

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05630

BR-319_all-201

BR-319_all-184
Ja praegu on kuiv, ehk siis “vähem vihmane periood”, kui fantaasia tööle panna, siis võib ette kujutada, milline on see tee siis, kui sajab nii kolm kuud järjest.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05640

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05646

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05649

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05656

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05660

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05663

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05664

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05667
Ühe VW minibussi viimane puhkepaik.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05683

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05687

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05688

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05689

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05694

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05697
Järgmise torni (järjekorras üheksanda) juures on värav pärani.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05698
Jääme jälle värava juurde ööbima, nagu eelmistel öödel.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05702
Mets teisel pool teed on siin piirkonnas hoopis kõrgem ja tihedam. Peaaegu puutumatu.

Ja ka siin tulevad pimedas sipelgad, nii et jälle tuleb autot ümber paigutada ja loota, et uus ööbimispaik on väljaspool sipelgate käigurada. On. Vähemalt näha neid pole.

Kokkuvõtteks saab öelda, et tee oli mudasem, kui esimesel kahel päeval, ja jälle saime 100 kilomeetrit edasi. Hea näitaja on, et varsti on pool teed läbitud.

Kolmanda päeva teekond.



Jätkub …

2 comments:

Herbert said...

Piltidelt on näha, et sôidad koos teise autoga (jeep). Kas oleksid sama tee ettevôtnud ka üksinda (eeldan, et sul vints & co ikka auto olemas on)?
Igatahes edu ja jälgin su teekonda suure huviga

Tarmo said...

Mul oli kavas see tee igal juhul läbida, ja ma olin juba paar kuud varem vestelnud teistega sel teemal (valdavalt liigutakse muidugi tuntud teedel, Kolumbia-Ecuador-Peruu-Boliivia, ja Brasiiliat enamjaolt välditakse).

Teise auto reisikaaslastega (Sonja ja Roman Sveitšist) tuli koos läbimine jutuks Cuscos, me olime varem mitu korda siin Lõuna-Ameerikas kohanud.

Üksi reisides on oluline teada õiget momenti, millal on õige aeg (viimane aeg) tagasi pöörata. Ma oleks alustanud üksinda, ja liikumiskiirus oleks muidugi veel väiksem. Ja veel tõenäolisemalt oleksin oodanud, et nii nädal oleks vihmavaba, ja siis startinud, sest see muda kuivab üllatavalt kiiresti.

Ja ka poolel teel saab oodata, a) kuni maapind kuivab, b) teel on iga päev keegi liikumas, sellest tuleb juttu veel edaspidi.

Lisavarustusest: Vintsi ei ole, on olemas "sandplates", hi-lift tungraud, labidas ja saag (puuokste puudust siin eriti ei ole) ja mõned köied. Lisaks lume- või siis mudaketid ratastele, neid pole veel vaja läinud, aga üksi minnes oleks mõnes kohas kasutusele võtnud.

Ja Humaita parklast võtsin kaasa veel 4 kolmemeetrist lauajuppi, et "äkki läheb vaja". Ei läinud vaja.

Lühidalt, kokku läks abi vaja 4 korda, alati jäi buss põhja peale kinni, mingi paar-kolm-viis meetrit jäi puudu tugevamale teele jõudmisest. Teise auto abil sai lahti 10 minutiga, üksi oleks tund või rohkem läinud, või kuni keegi oleks mööda sõitnud.

Näide teeoludest.
http://www.youtube.com/watch?v=_8onqteNMng

Ja ka hoopis väiksemate autodega on seda teed läbitud: http://amerika.transtrabant.cz/