Sunday, September 1, 2013
Tagasi Cuscos
27.08.2013 Teekond: Abancay – Cusco (203 km)
28.08.2013 – 31.08.2013 Cuscos
Reisi algusest: 101 657 km
Peatuspaik: Quinta Lala Camping, Cusco, Peruu
Kuna viimastel päevadel oli tagumine velg jätkuvalt kuum, siis tuli veidi reisiplaane muuta, ja sõita Abankayst otse Cuscosse, et see asi lõplikult korda saada. Esialgne kava oli mul külastada Arequipat, ning Colca ja Cotahuasi kanjonit, aga jah, “Nii ei saa ju rallit sõita”, kui nüüd klassikuid tsiteerida. Poole miljoni elanikuga linnas on lihtsam varuosi leida ja remondiga tegeleda.
Sõit läheb Cusco suunas.
Vahepeal jälle ootad, et vastutulevad sõidukid läbi saaks.
Niisugustes peatuspaikades on tavaliselt võimalik osta laias sortimendis söögikraami, mis tuuakse aiakärudega otse autoukseni. Banaanid, mandariinid, ja muud söögid-joogid. Ja nii liigutakse päev otsa üles- ja allamäge. Vahepeal sajab vihma, ja siis isegi midagi lörtsilaadset, aga kaubandus toimib ilmast sõltumata. Sest see on nende inimeste elatusallikas. Respect.
Quinta Lala camping: Tegemist on ühe toreda laagriplatsiga, mida jagavad kodulinnud, loomad ja kõikvõimaliku suurusega reisimiseks kohandatud sõidukid.
Plats on piisavalt suur, ja eelmine nädal olevat siin olnud korraga 16 suuremat ja väiksemat sõidukit. Siin tavaliselt võetakse aeg maha kas mõneks päevaks või mõneks nädalaks, siin saab oodata vajaliku varuosa saabumist (mis tuleb kaugelt Euroopast), ja siia saab auto jätta Machu Picchu külastamise ajaks, või ka pikemaks, kui on vahepaeal vaja teisele kontinendile lennata. Cusco kesklinn on kohe mäe all, linnaminekuks kulub 10 minutit ja linnast tagasitulekuks 20 minutit (ikkagi ülesmäge).
Ning peale kõige muu on see koht, kus teistega reisimuljeid ja kasulikku infot vahetada. Samasuguseid kohti on siin Peruus ja Boliivias veel mõned: La Pazis on Hotel Oberland, Limas on Hichhikers Backpackers Hostel imepisikese parklaga, Nazcas on Hotel La Maison Suisse juures kämpinguvõimalus. Kohad, kus saab näha vanu tuttavaid.
Edasi läheb jutt jälle tehniliseks. Üldiselt on nii, et enne teenindusse minekut on õigem omale asi selgeks teha, vähemalt niipalju, kui võimalik. Et saaks öelda, et see ja teine konkreetne asi on korrast ära ja vajab vahetamist või siis parandamist.
Kõigepealt ratas maha ja siis teise poole ratas samuti maast lahti. Ja siis mootor tööle ja käik sisse, et saaks vaadata, milline koht kõigepealt kuumaks läheb, kas piduritrummel, või siis laagri ümbrus. Veidi aja pärast oli asi selge, kuumaks läks piduritrummel, ja laagri ümbrus oli jätkuvalt jahe.
Kuna trummel ei tahtnud järjekordselt maha tulla, siis sõitsin järgmisel päeval soovituste järgi “Cusco Overland Service” nimelisse teenindusse.
Ka siin käis teeremont, aga mõningate abivahendite abiga sain ikka hoovi sõita.
Siin tegeleti põhiliselt suurte Overland Truckidega.
Pärast lahtivõtmist. Piduriklots oligi kogu aeg käinud vastu trumlit, ja sellest see kuumus.
Arvatav põhjus – silindri parem pool ei tahtnud tagasi minna.
Kuna uut silindrit polnud kuskilt käepärast võtta, siis võeti olemasolev maha, puhastati ja lihviti, ning seejärel pidi olema mingiks ajaks (vist kuni aasta) jälle korras. Ühesõnaga, uued pidurisilindrid tuleb lähiajal ära osta.
Trummel oli suhteliselt korralik, kui mitte arvestada klotsikulumisjäljest tingitud veidi kõrgemat siseserva. Mul olid kaasas kaks paari vähekasutatud tagumised klotse, millest üks paar läks nüüd käiku. Paarkümmend tuhat kilomeetrit peaksid veel vastu pidama.
Seejärel tehti korda ka tagumise amordi kinnitus.
Veidi keevitamist.
Uus kummipuks pandi paika, ja amort sai jälle kindlalt kinni, ning rohkem polnudki siin teeninduses midagi teha.
Järjekordselt saab kinnitust, et Peruu on ikka üks igati lahe riik, ja enamus riigist on ju veel külastamata.
Cusco
Täna on 1 september 2013, reisi 925 päev.
"If You Want to Make God Laugh, Tell Him Your Plans" Woody Allen.
Jätkub ...
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment