Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Sunday, March 15, 2015

Salta 2015


15.01.2015 – 17.01.2015
Teekond: El Cadillo – Salta (295 km)

Teel Tucumanist Salta suunas liikus vastu veel mitmeidki Dakari kirjadega sõidukeid.  Kokkuvõtteks võib aga öelda, et kolmes kohas õnnestus selleaastane ralli ära näha. Ja erinevatel päevadel.

Dakar_2015_DSC02098
Pealtvaatajatele ettenähtud piirkonnad on üles pandud Dakari Ralli kodulehel, aga mitte korraga terve ralli kohta, vaid jaokaupa. See tähendab, et järgmise 4 või 5 päeva katsete asukohta kaart, ja siis koordinaadid.



download

Et laadid pdf-i alla, ja vaatad, kus siis sõitjalele pihta saab. Pikapeale olen avastanud, et parima ülevaate saab mingi kiiruskatse finishis, et siis kui nad tulevad, tolmusaba järel, ja pärast on ümberringi kõik hooldusmeeskonnad, kaameramehed ja muidu publik.

Dakar_2015_DSC01306
Ja pärast väikest hingetõmmet sõidetakse ööbimispaika. Sinna ööbimispaika niisama “mees metsast” sisse ei saa.

Dakar_2015_DSC01324
Ühesõnaga “Lahe värk!”. Liiga ruttu sai läbi.

Saltasse polnud esialgu üldse plaanis minna, kuid Dakarit järgides asi lihtsalt kujunes niimoodi. Et kõigepealt San Juan, ja siis polnud Tucuman ka enam kaugel sõita. Nägi veel ühe katse ära. Ja sealt oli juba Saltani vaevalt 300 kilomeetrit, ning hea tee. Et nagu kiviga visata.

Tegelikult jäi varem Salta ümbruskonnas paar-kolm asja tegemata, ja niisugused tegemata asjad ei anna tavaliselt enne rahu, kui need on tehtud. Kõigepealt Ruta 40-l jäi sõitmata kaks lühikest lõiku, kõigepealt Puesto Sey ja Polvorilla viadukti vaheline jupp, 36,4 km, see tee, kus läks katki järjekordne rattalaagri stopperseib. Ja Polvorilla viadukti oleks tahtnud ikka päikesepaistes ära näha, mitte läbi vihmasaju.

Ja Polvorilla viadukti juurest vaevalt 100 km lõuna suunas on Ruta 40-l teine oluline koht – Wikipediast: The Abra del Acay in La Poma Departament, Salta Province, Argentina is the highest point in Argentina's National Route 40, its altitude is 4,972 meters. Et siis selle tee kõige kõrgem koht.

“It’s said to be the highest road pass in the whole of America.” – niisuguse lause annab Dangerousroad.Org . Rohem pole ju vajagi.

Ja üleüldse, juba pikka aega on kusagil mälusopis peidus olnud üks kahtlane mõte, mida nagu ei taha omale eriti tunnistada, aga see mõte on, et vaataks üle terve legendaarse Ruta 40-ne. Sest mitmed lõigud on juba läbitud, näiteks kogu põhjapoolne osa kuni Susquesini. Ja siis Cachist Cafayateni. Ja nüüd mõned päevad tagasi teiselt poolt San Juanist Cafayateni. Ja mitmeid lõike Patagoonias ka. Kuidagi vaikselt on alateadlik liikumine selles mõtte teostamise suunas.

Ettevõtmine ise on muidugi mitte kõige väiksem. Ruta 40 pikkuse kohta on Wikipedias lause “Route 40 is the longest route in Argentina and one of the largest in the world”. Link ka. Ikkagi üle 5000 kilomeetri, ja läbib 20 rahvusparki.
Ruta_Nacional_40_Argentina_
Kaart ka, et oleks ettevõtmisest parem ülevaade. Üks osa teed on ok ja tsivilisatsioonis, ja see teine osa on korralikult treppisõidetud, ja ümberringi on vähem tsivilisatsiooni, või siis pole üldse. St veel ei ole.

Ja õnneks pole vaja seda 5000 km aja peale sõita, vaid saab rahulikult ringi vaadata.

DSC03389
Salta. Hakkas tänaval silma, ilus ja nagu uus, ja kuidas sa jätad pildi tegemata.

DSC03398
Järjekordselt oli kätte jõudnud aeg õlivahetust teha. Tavaline rutiin. Kui auto on üles tõstetud, siis näitad, et põhjakaitse tuleb maha võtta, ja et bussil on 2 õlifiltrit, mitte üks, jne jne.

Ma olen hakanud jälle filtreid kaasas kandma, sest mõnikord ei ole vahetajatel võtta üht filtrit, ja mõnikord pole väiksemat, ja siis jookse ja otsi teisi mööda linna taga. Saltas vähemalt tead, kuskohast midagi saab, ja kes mida parandab. Seekord sain kohapealt ühe filtri, vahetamine oli igati ok, ja kogu lugu läks maksma 668 peesot (ehk siis laias laastus 44 EUR).
DSC02554 
Selle hinna sees oli 8 liitrit õli, üks filter ja tööraha. Täiesti ok hinnatase.

DSC03390
Tõstukil.

DSC03403
Salta kesklinnas.

DSC03404
Mõni koht oli ikka muutunud, Iglesia San Francisco oli nüüd külastajatele avatud.

DSC03409

DSC03410

DSC03411

DSC03413
Ning mitmed märgid näitasid, et kätte on jõudmas karnevali periood. Mõned kostüümid ootavad telestuudiosse viimist.

DSC03424
Plaza 9 de Julio, ehk keskväljak.

DSC03425

DSC03443

DSC03428
Samal ajal toimub rahumeelne demonstratioon, sadakond osalejat kõnnib loosungite ja plakatitega mitmeid kordi ümber keskväljaku.

DSC03432
Õhtune südalinna melu.

DSC03433

DSC03435

DSC03438
Keset väljakut on käsil järjekordne etendus.

DSC03441
Ja sada meetrit eemal harjutab keegi tšellot.

DSC03442
Väljas hakkab hämarduma.

Aga peaaegu 5000 meetri kõrgusel asuva Abra del Acay külastamine eeldab teatud ettevalmistusi, juurde on vaja leida kaks väiksemat rehvi. Just. Väiksemat, mitte suuremat. Koos velgedega. Kuna vajaliku auguvalemiga (6x139,7) 13 tolliseid ei ole saadaval, siis käivad 14 tollised ka.

Sest väiksemate rehvidega on mootoril rohkem jõudu ja jaksu tõusudest üles minna. Bussil aeglustit ju ei ole, ja ühest lõksujäämise korrast mägedevahelisse orgu on küllalt. Oma vigadest tuleb üritada õppida. Lõksujäämise lugu on siin

DSC03450
Sõidad mööda rehvitöökodasid ja uurid hinnataset.

DSC03451
Rehvitöökojas on igasugust kraami.

DSC03452
Lõpuks saab vastuse, et  veljed ja rehvid leiame, tule homme hommikupoole, ja järgmisel päeval ongi vajaliku rehvid olemas.

DSC03453
Kasutatud, aga paremaid pole praegu kusagilt võtta.

DSC03465
Järgnevalt hakkab sadama, Argentina moodi, ja tänavad täituvad veega.

DSC03467
Sadu ei kesta õnneks kaua.

Ning lõppu paar värvilisemat pilti Salta teatri fuajeest – kostüümid.

DSC03416

DSC03417
Jätkub …

No comments: