Monday, August 5, 2013
Cusco
02.07.2013 – 03.07.2013,
Teekond: Puno – Rachi – Cusco (385 km),
Rachi arheoloogiline kompleks asub Puno-Cusco maantee ääres, ja koosneb mitmest erinevast osast.
Kõigepealt Tempel of Wiracocha, millest on alles 20 meetri kõrgune keskmine müür, kõrvalasuvatest sammastest on säilinud ainult meetrikõrgune osa.
Giid näitab pilte, milline võis tempel kunagi välja näha.
Ja kogu kompleksi kujutis, vasakul ülal Wiracocha tempel, selle all eluruumide kvartal, ja kõige all ümmargused laohooned.
Siin asus elukvartal.
Ja need ümmargused, 8-10 meetrise läbimõõduga müürid olid kunagi laohooned, (Colca, ehk Qolcas), üle 100 ehitise.
Mõned laoruumid on restaureeritud, ja ühele on katus peale ehitatud. Ümmargused laoruumid on unikaalsed, sest, ümmargusi hooneid inkad tavaliselt ei ehitanud.
Cusco on 400 tuh elanikuga linn, ja kuidagi suurem, kui ma alguses ette kujutasin. Inkad saabusid Cuscosse 13 sajandil, ja tegid sellest oma impeeriumi pealinn, aga koht oli asustatud juba varem.
Mõned tähelepanekud Peruu ja üldse Lõuna-Ameerika liiklusest.
Linnaliiklus on tavaline, st kõik sõidavad sõbralikult signaalitades üksteise kõrval, teist liiklejat aktsepteeritakse, st talle ei sõideta otsa, vaid peatutakse 5 cm varem. Ja kui mõningaid sõidukeid lähemalt vaadata, siis saab kinnitust, et ega vist alati ei peatuta ka, mõnikord oleks lihtsalt pidanud 5 cm varem pidurdama.
Aga liikus sujub, ja kui tänaval on kolm rida autosid, siis keegi ei pahanda, kui keskmises reas liikuja soovib kas vasak või parempööret teha, lihtsalt tuleb vaadata, et keegi ees ei ole, ja siis anda piisavalt signaali, et teistel oleks selge, mis nüüd toimuma hakkab. Ja sõiduk lastakse läbi.
Siin kehtib rohkem kirjutamata reegel, et teist liiklejat aktsepteeritakse, mitte ei aeta taga oma õigust ja ei sõideta kramplikult kindlas suunas, et saagu mis saab, ja et “aga mul oli ju eesõigus”. Tegelikult on ju igaühel õigus sõidukirooli mitte istuda, ja kui juba istud, siis tuleb teistega arvestada.
Mul oli GPS-is Cusco kohta täitsa korralik kaart, ainult et otseteel, mis viis kämpingusse, oli vahepeal üks jupp treppi, ja siit ülessõitmine jäi ära. Ja ma ei olnud ainus, kes siin kitsa tänava otsas tagasipööret tegi. Hea, et buss on 5 meetri pikkune, pikema sõidukiga oleks tagasipööre tunduvalt rohkem aega võtnud. Aga ei olnud see esimene kord, ega ka viimane kord umbteele sattuda.
Tagasi läbi linna, ja lõpuks oli õige koht leitud.
Quinta Lala Camping, overlanderite põhiline peatuspaik Cuscos. Varikatusealune plats oligi parasjagu tühi.
Koht on igati ok, siin on klientidele köök, wifi, kesklinna on 15 minutiline jalutuskäik, ja siin on võimalus teiste ränduritega muljeid vahetada. Et kus on mugav peatuda, ja millist teed mööda on huvitav sõita. Juttu jätkub tundideks.
5 minuti jalutuskäigu kaugusel on Sacsayhuaman, inkade-eelne suur kompleks. Seda on samuti lammutatud, et saada kive Cusco ehituste püstitamiseks.
Kompleksi keskel on kolm rida müüre. Et midagi tõlkes kaduma ei läheks, siis ma teen siin ühe Copy-paste http://www.world-mysteries.com/mpl_9.htm
Some authors believe that the three walls represent the three levels of the Andean Religious World: beginning from the bottom would be the Ukju Pacha (underground stage), the Kay Pacha (earth's surface stage) in the middle, and the Hanan Pacha (sky stage) on the top.
Besides; those levels are identified with their three sacred animals: the Amaru or Mach'aqway (snake), the Puma (Cougar or Mountain Lion), and the Kuntur (Andean condor). Because of the zigzagging shape of the walls, some authors suggest that they represented the Illapa god (thunder, lightning and thunderbolt).
It is possible that all the previous elements related to their religion would not be excluding, because there are divine interactions, and as it is known "three" was a key number among Quechuas.
There are no other walls like these. They are different from Stonehenge, different from the Pyramids of the Egyptians and the Maya, different from any of the other ancient monolithic stone-works.
Mõned ehituskivid on kuni 140 tonni raskused. Kivid on niivõrd täpselt õigesse mõõtu lõigatud, et nende vahele ei saa suruda isegi paberilehte. Ja müürid on üle elanud maavärinaid, ning pärast maavärisemist ei kuku müürid ümber, ega pudene laiali, vaid kivid vajuvad tagasi oma esialgsetele kohtadele..
Mingit segu pole kivide vahel kasutaud.
Lisalugemist http://en.wikipedia.org/wiki/Saksaywaman
Eemalt avaneb suurepärane vaade Cusco vanalinnale.
Cusco, inkade impeeriumi ajal oli keskne väljak poole suurem, ja kandis nime Huacaypata. Praeguse nime Plaza de Armas andis väljakule inkade riigi vallutaja Francisco Pizarro 1532 aastal. Kaugemal on Cusco Cathedral.
Keset väljakut on kõrge monument. Pachacuteq – üheksas Sapa Inca, kes elas aastatel 1438 – 1472, ja kelle vallutustega kasvas Kingdom of Cusco Inka impeeriumiks.
Cusco. Sõidutee ja paremal on raudtee. Cusco on ainus linn Peruus, kuhu viib nii kitsarõõpaline (914 mm) kui ka tavalise laiusega (standard gauge 1435 mm)raudtee.
Church of Santo Domingo.
Praktilist infot ka – Cuscos on võimalik osta 10 päeva kehtiv “turistipilet“ – Boleto Turistico Del Cusco (http://www.boletoturisticocusco.net/), millega saab külastada muuseume, kui ka ümberkaudseid erinevaid arheoloogilisi kohti (Ollantaytambo jne).
Nimekiri on piisavalt pikk - Museum of Art and Santa Catalina Monastery, Municipal Museum of Contemporary Art, Regional Historical Museum, Koricancha Site Museum, Folk Art Museum, Qosqo Native Art Center (Folkloric Dances), Monument Pachacuteq, Saqsaywaman, Kenko, Pukapukara, Tambomachay, Tipon, Pikillacta, Pachacuteq Lookout.
Lisaks veel: Pisac, Ollantaytambo, Chinchero. Piletit saab osta sõigist nimekirjas olevatest kohtadest, ja hinnaks on 130 Soli(u 35 EURi)
Pileti teisel poolel on Cusco kaart, aitab vajalikke kohti lihtsamalt üles leida.
Ja veel on märgitud, et see pilet ei ole Machu Picchu külastamiseks, sest sinna tuleb osta eraldi pilet. Aga Machu Picchu külastamiseks on mitmeid erinevaid variante, ja sellest juba järgmises postituses.
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
1 comment:
Awesome!
Post a Comment