Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Friday, January 14, 2011

Bulgaaria–Sofia 2

9. päev
14-01-2011 Õhtu
Bulgaaria – TIR Parkla enne Sofiat
Reisi algusest 2478 km
Temperatuur +7
See tänane rohkem tehnilise sisuga postitus.  Nii et reisipiltide huvilised võivad selle rahulikult vahele jätta.
Tänane päev möödus Sofias. Liikluses üllatas see, et siin võib ka Daewoo Matiz taksoks olla, meil ei tuleks selline asi vist kõne allagi. Ja ometi hea väike linnaauto. Mahub sinna ristipidi parkima, kuhu teised auto pikuti panevad.
DSCN0269
See on pilt pärast õlivahetuse teostamist kohalikus töökojas. Ei hakanud ise auto alla ronima, kui vastavad töökojad on kümnete kaupa tee ääres. Ja alati on kasulik auto tõstukile ajada ja altpoolt üle vaadata.
Juba Budapestis vahetasin ära ventilaatori, sest mägedes on kasulikum ja kindlam sõita, kui jahutusventilaator kogu aeg töötab. Öeldakse küll. et jälgi temperatuuri näidikut, aga tavaliselt on siis juba hilja, kui seier on põhjas. Ning mägedes on vaja teed ja kõike muud jälgida peale selle temperatuuri näidiku.
See pilt on tehtud enne vahetust. Esiplaanil see fikseeritud ventilaator, mis pöörleb kogu aeg, kui mootor käib (viscost on kuuest kohast läbi puuritud ja poltidega fikseeritud. Alguses sai fikseeritud 1 ja siis 2 poldiga, aga väike loks jäi ikka sisse. Kuuega sai nii kinni, et pidas üle 30 tuh km vastu)
Tagaplaanil on Tuneesiast ostetud uus visco ventilaator, mida nad seal mulle hästi müüa ei tahtnud, väites, et äkki ma ei oska seda ise vahetada. Ja kui vahetan ja midagi valesti läheb, siis hakkan neid süüdistama. Tegelik mõte oli vist selles, et nad ise vahetavad selle poole päevaga ära. Lõpiks siiski eurode eest müüsid, kui ma võtsin ise vana ventika alla 10 minutiga maha. Midagi keerulist ju ei olnud, ventilaator on kinni 4 mutriga ja generaatori rihm tuleb korraks lõdvemaks lasta – see on veel 2 mutrit veidi lahtisemaks keerata. Ahjaa – iste tuleb ka üles tõsta.
DSCN0111
Teoorias oleks pidanud selle uuega saama samuti igal pool sõita, aga praktikas oli nii, et pikemal mäkketõusul hakkas ikkagi temperatuur tõusma. Nii et see uus läks kohe järgmine päev varuosade hulka ja lõpuks sai seda eesti talves paar kuud kasutatud.
Sellel teemal veel – et võiks ju olla elektriline ventilaator, mis lülitab ise vastaval temperatuuril sisse ja lisaks saaks vajadusel lülitist käima panna. Võiks küll, aga elu näitab seda, et kõik elektril käivad seadmed lähevad väga valel ajal katki. Mis pole eriti suur probleem Euroopas, kuid on seda suurem mujal.
Selle fikseeritud ventilaatori miinuseks on suurem müra ja veidi suurem kütusekulu, aga selle kompenseerib teadmine, et auto läheb vabalt üle Atlase mägede. Ja pole vaja mingit seierit jälgida.
Ja õnneks on alati kaasas kaks testrit ja igaks juhuks vastav kirjandus, sest kes teab. Kaks jootekolbi ka – 220V ja 12V jaoks.
DSCF3587
Õnneks ei ole sellel autol mingit niinimetatud “aju”, ainukene must karp on eelsüüteküünalde jaoks. See oleks kuu aega tagasi äärepealt välja lennanud, aga sai siiski uue võimaluse.  Suunatulede relee on samuti alles jäetud, ikkagi mugav ja vajalik. Ehkki aafrikas asendab signaal väga hästi suunatulesid. Kellel kõvem hääl, sellel eesõigus.
Homme läheb vara sõiduks.

No comments: