Twenty years from now you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did.
So throw off the bowlines, sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. --- Mark Twain

Thursday, September 19, 2013

Humaita-Manaus, BR-319, 2 päev


10.09.2013,
935 päev,
Reisi algusest 103793 km,
Päevateekond 100 km, 48 silda.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05322
Hommik Embrateli torni väravas. Kella 7 ajal on varjus on täiesti talutav temperatuur, taevas pole ühtegi pilve.


BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05316

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05326
Torni ümbrus on asustatud, teisel pool teed asub elumaja ja siin on isegi kool.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_1_DSC05305
See väike maja ongi kool.

Teisel pool teed asuvast elumajast saab hommikul veel vett, et kõik kaasasolevad mahutid oleksid täidetud, ja teekond võib jätkuda. Mingit ajakava teha pole mõtet, reaalne on sõita päevaga kolm postivahet, see oleks siis 9 tunniga 100 kilomeetri ringis.

Ega niikuinii üle 20 km tunnis pole võimalik sõita, kui ei taha ise pidevalt peadpidi laes olla. Ja vahepeal tulevad muidugi sillakontrollipeatused, ja sillapildistamise peatused ja söögipausid ja nii edasi.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05333
Kui muidu on enamus Brasiilia teeäärset maad nii või teisiti kasutusele võetud (lehm sööb rohtu vms), siis selle tee ääres on järjest rohkem metsikut loodust.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05337

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05342
Vahepeal on lõigud, kus vana tee kõrvale on hakanud tekkima uus, ja uus on momendil vähem auklikum.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05349
Siin on olnud vihmaga paras muda.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05354

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05364

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05367
Ja siis on kohad, kus teetamm on hakanud ära vajuma.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05369
Jälle asfalt, mingiks ajaks. Mingit aega on parasjagu niikauaks, et paned sisse kolmanda käigu ja korraks neljanda, ja siis hakkad kohe pidurdama, sest ees on jälle kuumaastik.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05373

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05375
Tee äär – ütleme nii, et siin on prahti vähem, aga pidevalt hakkab silma mõni plekkpurk. Või siis plastikpudel.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05380 
Ühe eelmise silla jäänused.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05389
Pori, sild, pori, kuiv tee, asfalt, pori, sild, augud, kuivem tee, ja nii edasi, kümnete ja kümnete kilomeetrite kaupa. 

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05390

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05393

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05394
Järgmine Embrateli torn. Siin on kunagi olnud tankla ja valgusreklaam, reklaami raam on veel püsima jäänud.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05396
Tankla ise. Rohi on vähemalt meetrine.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05397
Ja eemal on endine restoran-baar-mida-iganes söögikoht. St katusealune, kus saaks suure vihma ajal kuivas olla.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05405
Edasi läheb taevas pilvisemaks. Ja tee läheb laiemaks ja porisemaks. Vaheldus.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05408
Ja siis on jälle mõned kilomeetrid kuivemat rada.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05413

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05416

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05418

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05426
Viimane farm enne neljasajakilomeetrist peaaegu asustamata teelõiku.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05427

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05431
Ja siis hakkab jälle sadama. Mõneks ajaks. Ning tee läheb libedaks.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05434

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05445

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05447

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05452
Kilomeetriposte tee ääres ei ole. Salvestan Embrateli tornide koordinaadid GPS-i, nende järgi on hea vaadata, palju päeval sõidetud, ja huvitav ennustada, millal järgmine torn kaugelt paistma hakkab.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05456

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05472
Vist on keegi voodooga tegelenud.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05474

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05482

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05486

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05487
Amazonase pori eripära – kahe-kolme sentimeetri paksune kiht pori jääb nii hästi jalanõude alla kinni, et puhastamiseks on kõige sobivam suurem nuga.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05493

BR-319_Humaita_Manaus_Day_2_DSC05497
Vihmamets tee ääres tuleb järjest lähemale ja lähemale.

BR-319_Humaita_Manaus_Day_3_DSC05503
Õhtuks, st kella viieks jõuame kuuenda tornini, ja kuna varsti on loojang, siis me kaugemale ei liigu, järgmine torn on vähemalt 30 km kaugusel ja sinna jõuaks parimal juhul alles pimedas.

Torni värav on ka siin lukus, ja väravaesine tundub olema igati sobilik koht öömajaks. Kõik on ok, esimesed paar tundi, ja siis järsku ärkavad sipelgad ja asuvad oma toimetusi toimetama, ning igati on aru saada, et me oleme oma autode ja söögilaua ja matkatoolidega neil lihtsalt jalus. Kuna targem annab järele, siis sõidame värava eest minema, ja pargime autod tee äärde, olles enne maapinna üle kontrollinud.

Koht on parem, ütleme nii, et nagu siin on vihmaperiood ja vähem vihmane periood, on siin sipelgaid täis piirkond ja vähem sipelgane piirkond. Auto rehvid saavad Offi, ja muid kemikaale lootuses, et sipelgad keemia lõhna ei salli. 

Ülejäänud öö on sipelgavaba. Muid elukaid pole ka pimedas näha.

Teise päeva teekond alates Humaitast:



Jätkub:

No comments: